Overslaan en naar de inhoud gaan

Online reclamefilmpjes effectiever dan banners

Reclamefilmpjes die voorafgaand aan online video content worden vertoond, zijn effectiever dan meer traditionele vormen van adverteren op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit claimt onderzoeksbureau MeMo² op basis van twee onderzoeken naar online reclame-effectiviteit. In het onderzoek is ‘een grote groep respondenten’ gedurende een periode van 6 weken gevolgd en ondervraagd met betrekking tot de Turbo-campagne van ABN Amro.

related partner content for mobile comes here

De filmpjes, online spots, worden niet alleen vaker aangeklikt maar scoren ook beter in thematische campagnes rond naamsbekendheid of merkbewustzijn.

Marcel Vogels, managing partner MeMo²: ‘De uitkomsten van onze onderzoeken zijn opvallend. De online spot is een advertentievorm die nog volop in ontwikkeling is, maar het succes begint zich al duidelijk af te tekenen. Online spots zijn een belangrijke stap in het ontwikkelingsproces van internet naar een volwassen en volwaardig medium voor reclame, omdat deze vorm meer mogelijkheden biedt.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in