Nieuw: reclame op wandelende beeldschermen
De Pixman-unit kan commercials vertonen, of interactief worden gebruikt, door een aansluiting met een game-console of een pc. Pixman, dat inmiddels ook in de VS, China en Zuid-Amerika operationeel is, wordt in Nederland geëxploiteerd door MaxMedia, een dochter van fieldmarketing-organisatie Provocations.
Directeur/oprichter Bas Berendsen noemt Pixman het 'eerste massamedium, dat echt in staat is de doelgroep op te zoeken'. Het medium, dat ook nog een 3d-surroundsysteem herbergt, is vooral geschikt voor beurzen, evenementen, outdoor en instore, maar kan bijvoorbeeld ook een rol spelen bij het afnemen van enquetes op straat. Het is zelfs mogelijk om via Digitenne tv-beelden uit te zenden. De huur van een Pixman-unit, dat zo zwaar is dat er twee 'dragers' (ten behoeve van sampling-acties veelal acteurs) bij geleverd worden, kost zo'n 700 euro per dag. Berendsen: 'Pixman is in feite eyecatcher en informatiemedium ineen.' Momenteel wordt het nieuwe 'nomadic medium' aan adverteerders en mediabureaus gepresenteerd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid