Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw: reclame op wandelende beeldschermen

Nederland krijgt er onder de naam Pixman wederom een nieuw reclamemedium bij. Pixman is een uit Canada overgewaaid initiatief, waarbij een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Pixman-unit kan commercials vertonen, of interactief worden gebruikt, door een aansluiting met een game-console of een pc. Pixman, dat inmiddels ook in de VS, China en Zuid-Amerika operationeel is, wordt in Nederland geëxploiteerd door MaxMedia, een dochter van fieldmarketing-organisatie Provocations.

related partner content for mobile comes here

Directeur/oprichter Bas Berendsen noemt Pixman het 'eerste massamedium, dat echt in staat is de doelgroep op te zoeken'. Het medium, dat ook nog een 3d-surroundsysteem herbergt, is vooral geschikt voor beurzen, evenementen, outdoor en instore, maar kan bijvoorbeeld ook een rol spelen bij het afnemen van enquetes op straat. Het is zelfs mogelijk om via Digitenne tv-beelden uit te zenden. De huur van een Pixman-unit, dat zo zwaar is dat er twee 'dragers' (ten behoeve van sampling-acties veelal acteurs) bij geleverd worden, kost zo'n 700 euro per dag. Berendsen: 'Pixman is in feite eyecatcher en informatiemedium ineen.' Momenteel wordt het nieuwe 'nomadic medium' aan adverteerders en mediabureaus gepresenteerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in