Overslaan en naar de inhoud gaan

Merktrouw automobilisten daalt

De trouw van de particuliere koper aan zijn automerk is vorig jaar gedaald tot gemiddeld 60,2 procent, een daling van 2,3 procent ten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit past in het beeld van een al jaren gestaag dalende automerktrouw, zo concludeert RDC Datacentrum. Opvallend zijn de grote verschillen tussen merken, aldus Automotive. Lexus voert de lijst aan met een klantentrouw van 80 procent, terwijl broertje Toyota met 73 procent nummer twee is. Toyota is ook het best presterende volumemerk als het gaat om klantentrouw.

related partner content for mobile comes here

Ook BMW (71%) en Citroën (70%) doen het goed. Minder zijn de resultaten voor Alfa Romeo en Seat (beide 45%) en Saab (43%).

In de verkooptop valt op dat Ford het met 66 procent vrij goed doet bij de particuliere autokoper, terwijl Renault (64%), Opel (63%) en Peugeot (62%) op korte afstand volgen. Volkswagen is met 56 procent het minst scorende merk uit de top vijf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in