Overslaan en naar de inhoud gaan

Laten we weer vaker live aanwezig zijn

Patritia Pahladsingh: "Het gaat er niet alleen om wat we doen, maar ook waar".
Partner
TBWA

We're TBWA\NEBOKO and we are known as the Disruption® Company. We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Agency of the Year 2017, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

Patritia Pahladsingh, Managing Director TBWA\NEBOKO
Patritia Pahladsingh, Managing Director TBWA\NEBOKO

Eén van de dingen die zo leuk is aan een creatief bureau is die vrolijke hectiek. Dat gevoel van actie, die dynamiek, die opwinding. Je voelt, nee, je hoort het bijna zoemen. Alsof je op een campagnebureau van een politieke partij rondloopt in de aanloop naar de verkiezingen.

Ik denk dat het iets te maken heeft met de energie die in de lucht hangt, in combinatie met fysieke actie: mensen staan ​​op van hun bureau, overleggen met elkaar, zitten samen rond een scherm of zijn druk in gesprek met een kop koffie in hun hand. Het is alsof er een complex ballet van interactie aan de gang is en dat daaruit die creatieve magie ontstaat.

Ruimte voor creatie en interactie

Begrijp me goed, ik wil echt niet zeggen dat we continu fysiek op de werkvloer aanwezig moeten zijn. Wat ik bedoel is dat áls mensen ervoor kiezen om bij elkaar te komen, ze dat vooral moeten doen op een plek die een dergelijke energetische versterking mogelijk maakt.

Een plek die ruimte biedt voor interactie en beweging. Dat zorgt voor flexibiliteit en ook vrijheid. Mijn favoriete bureauruimtes voelen veel meer aan als een studio of een werkplaats dan als een kantoor. Ik weet niet precies waar dat in zit, maar het lijkt wel op de opstelling van het meubilair en ook de keus van materialen een soort van meerwaarde geven.

Te veel tijd achter schermen doorbrengen is niet goed. Onze creativiteit is niet alleen een functie van ons brein en een paar handen die aan een toetsenbord gekoppeld zijn. We zijn volwaardige wezens. Als we samen met ons hele zelf in een ruimte aanwezig zijn, ontstaat er aantoonbaar een andere, krachtigere vorm van energie. Een soort van interactie die een scherm nooit kan bieden.

Dat gevoel van actie, die dynamiek, die opwinding. Je voelt, nee, je hoort het bijna zoemen.

It’s all about the people

Wanneer ons lichaam beweegt, wekken we ook slapende delen van onze hersenen. Ik ben geen neurowetenschapper, maar voor mij voelt het heel logisch dat een actief brein een alert en productief brein is. Ik denk dat dat ook de reden is, dat als alles in een bureau samenwerkt, de elektriciteit in de lucht dan begint te knetteren.

Hoe mensen ervoor kiezen om te werken is aan hen. Ik ben een grote fan van de vrijheid die de afgelopen jaren door corona is ontstaan. Ik zou die ook nooit op willen geven. Maar ik ben ook een mensenmens en ik werk in een branche waar het draait om mensen, mensen die samen iets tot stand moeten brengen. Daarom zoek ik die mensen het liefst ook zo vaak mogelijk op als ik kan.

Dit bericht is aangepast na aanleiding van de overstap van Patricia naar Accenture Song afgelopen december 2022

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
TBWA

We're TBWA\NEBOKO and we are known as the Disruption® Company. We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Agency of the Year 2017, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in