Overslaan en naar de inhoud gaan

Imago goede doelen negatiever

De index voor het donateursvertrouwen, het periodieke onderzoek naar het publieksvertrouwen in goede doelen, is in juli 4 punten gestegen.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De index voor het donateursvertrouwen wordt vergeleken met de ontwikkelingen van het consumentenvertrouwen (CBS). De index voor het donateursvertrouwen geeft aan in hoeverre het beter of slechter gaat met het vertrouwen in goede doelen. De index wordt samengesteld op basis van drie factoren; het geefklimaat, de geefbereidheid en de ontwikkeling van het imago van goede doelen.

related partner content for mobile comes here

In vergelijking met de meting van mei 2006 vertoont het donateursvertrouwen in juli 2006 een stijging van -17 naar -13. Donateurs zijn ten opzichte van de meting in mei veel positiever over het geefklimaat, dat wil zeggen over het werkelijke en het verwachte toekomstige geefgedrag van de Nederlandse bevolking. Men is ook positiever over de eigen geefbereidheid. Die is licht gestegen en noteert zelfs voor het eerst in de (korte) geschiedenis van Het Nederlandse Donateurspanel een positieve waarde voor het oordeel over de geefbereidheid van het afgelopen jaar.
De imagofluctuatie is ten opzichte van mei gedaald. De stijging van de index voor het donateursvertrouwen wordt daarmee volledig verklaard door de verbetering van de geefbereidheid en vooral de verbetering van het geefklimaat .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in