Imago goede doelen negatiever


De index voor het donateursvertrouwen wordt vergeleken met de ontwikkelingen van het consumentenvertrouwen (CBS). De index voor het donateursvertrouwen geeft aan in hoeverre het beter of slechter gaat met het vertrouwen in goede doelen. De index wordt samengesteld op basis van drie factoren; het geefklimaat, de geefbereidheid en de ontwikkeling van het imago van goede doelen.
In vergelijking met de meting van mei 2006 vertoont het donateursvertrouwen in juli 2006 een stijging van -17 naar -13. Donateurs zijn ten opzichte van de meting in mei veel positiever over het geefklimaat, dat wil zeggen over het werkelijke en het verwachte toekomstige geefgedrag van de Nederlandse bevolking. Men is ook positiever over de eigen geefbereidheid. Die is licht gestegen en noteert zelfs voor het eerst in de (korte) geschiedenis van Het Nederlandse Donateurspanel een positieve waarde voor het oordeel over de geefbereidheid van het afgelopen jaar.
De imagofluctuatie is ten opzichte van mei gedaald. De stijging van de index voor het donateursvertrouwen wordt daarmee volledig verklaard door de verbetering van de geefbereidheid en vooral de verbetering van het geefklimaat .
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid