`Hoofdkantoor Philips TV blijft in Nederland`
'Amsterdam is het centrum van onze belangrijkste markt: de Benelux', zegt een woordvoerster van TP Vision tegen het ANP. In totaal komen er 3300 mensen te werken bij TP Vision, vrijwel allemaal voormalige Philips-medewerkers.
Het marktaandeel van Philips op het gebied van televisies is het grootst in de Benelux, namelijk 25 procent. Ter vergelijking: in Rusland is het 15 procent. TP Vision zal zich op de Europese en Russische markt gaan richten, en op een klein deel van Zuidoost-Azië. Markten als China, India en Noord-Amerika vallen niet onder de joint-venture, maar worden door TPV Technology zelf bediend.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuPhilips maakte maandag de afronding bekend van de overeenkomst met TPV Technology. Het elektronicaconcern wordt voor 30 procent eigenaar van het nieuwe tv-bedrijf. De televisies die door dit bedrijf worden geproduceerd, krijgen als merknaam Philips.
Philips kondigde de afstoting van de verlieslijdende televisie-activiteiten vorig jaar april al aan. In de afgelopen maanden werd de deal definitief afgerond en kreeg de samenwerking de benodigde toestemming van toezichthouders.
TP Vision krijgt in eerste instantie 5 jaar het recht de merknaam Philips te gebruiken. Die periode wordt met 5 jaar verlengd als aan de doelstellingen wordt voldaan. In ruil voor de merknaam ontvangt Philips vanaf 2013 royalties ter waarde van 2,2 procent van de omzet, met een minimum van 50 miljoen euro per jaar. TPV betaalt daarbovenop een nog te bepalen bedrag voor zijn belang, dat afhankelijk zal zijn van toekomstige inkomsten. Na 6 jaar kan Philips zijn resterende belang verkopen.
Bron: ANP
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid