Overslaan en naar de inhoud gaan

HMG: voornaamwoorden-claim van WE ‘buitensporig’

Vandaag bepleit de Holland Media Groep (HMG) dat ‘het monopolie dat WE Netherlands claimt op het gebruik van voornaamwoorden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

WE Netherlands eist in kort geding een verbod op het gebruik van de merknaam ‘me’ door HMG wegens vermeende merkinbreuk op de merken HIJ, ZIJ, HIM, YOU, YOURS, 4YOU en WE. HMG zegt ‘me’ te hebben gedeponeerd voor onder meer radio-, televisie- en internetactiviteiten, en niet voor kleding en verwante goederen. De merknaam ‘me’ vervangt het merk Veronica vanaf 2 april 2001. Mediabedrijf HMG is van mening dat de eis onvoldoende grond vindt: “HMG opereert in een volledig andere branche dan het kledingbedrijf WE Netherlands, ‘me’ en WE zijn andere woorden en het beeldmerk van beide merken is volstrekt verschillend. Daarnaast acht HMG de kans nihil dat consumenten kleding en radio en televisie verwarren. Voordat HMG de merknaam ‘me’ deponeerde, heeft zij een verplicht ambtelijk vooronderzoek laten verrichten door het Benelux Merkenbureau. Uit dat onderzoek is WE niet te voorschijn gekomen als identiek en vergelijkbaar.”

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in