Overslaan en naar de inhoud gaan

Hier gaat het over tijdens Dmexco, Europa's grootste event rondom digitale marketing

Dit jaar komen 1.100 standhouders en 35.000 bezoekers naar de beurs in Keulen. Waarom?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dmexco is een van de grootste evenementen rondom digitale marketing ter wereld. Dit jaar verwacht de organisatie meer dan 35.000 bezoekers. Minder bezoekers dan in 2016 (toen waren het er meer dan 50.000), maar het aantal standhouders groeit: 950 in 2016, 1.100 dit jaar. Ook veel Nederlanders bezoeken de beurs, naar schatting van IAB Nederland (de brancheorganisatie voor de branche van digitale advertenties en interactieve marketing) een paar duizend.

related partner content for mobile comes here

Waarom is de beurs zo interessant voor Nederlandse bedrijven? En om welke thema's draait het dit jaar in Keulen? Adformatie neemt een kijkje op de beurs in het dagelijkse Dmexco Report.

1. De nieuwe privacywet


Vanaf 25 mei 2018 geldt de General Data Protection Regulation (GDPR), een nieuwe wet rondom online privacy. Deze wet verhindert het inzamelen en gebruiken van data in digitale reclame. Zo'n wet zou ernstige gevolgen kunnnen hebben en is daarom onderwerp van gesprek.

, een nieuwe wet rondom online privacy. Deze wet verhindert het inzamelen en gebruiken van data in digitale reclame. Zo'n wet zou

ernstige gevolgen kunnnen hebben en is daarom onderwerp van gesprek.

en is daarom onderwerp van gesprek.

Diederick Ubels (Mobpro): 'Waar we in het verleden af konden met een irritante pop-up, zullen we nu echt ons best moeten doen om uit te leggen aan de gebruiker waarom hij zijn data moet delen.'

2. Procter & Gamble (P&G)


De presentatie van Marc Pritchard van adverteerder P&G was het hoogtepunt op het programma van de eerste dag. De belangstelling was groot en dat is logisch, want het bedrijf achter bekende merken als Pampers en Head & Shoulders was de afgelopen maanden volop in het nieuws. P&G wil effectiever omgaan met digitale advertenties en dat lijkt te lukken. Ze schrapten 100 miljoen aan ineffectieve online advertenties zonder invloed op het bedrijfsresultaat.

volop in het nieuws. P&G wil effectiever omgaan met digitale advertenties en dat lijkt te lukken. Ze schrapten 100 miljoen aan ineffectieve online advertenties zonder invloed op het bedrijfsresultaat.

. P&G wil effectiever omgaan met digitale advertenties en dat lijkt te lukken. Ze schrapten 100 miljoen aan ineffectieve online advertenties zonder invloed op het bedrijfsresultaat.

In zijn speech vertelde chief brand officer Marc Pritchard welke drie stappen de marketingbranche moet nemen om een oplossing te vinden voor de belangrijkste problemen op dit moment. Bekijk zijn hele verhaal hieronder en lees meer.
 

3. Blockchain


Steeds meer grote bedrijven gebruiken blockchain voor databeheer. De blockchain is oorspronkelijk de datastructuur achter het bitcoin-netwerk, maar het kan voor nog veel meer data gebruikt worden. Een groep bedrijven (o.a. IBM Watson) wil blockchain bijvoorbeeld gebruiken om programmatic advertising transparanter en eerlijker te maken.

transparanter en eerlijker te maken.

.

4. Coalition for better ads


Google wil een adblocker in Chrome bouwen, zowel in de desktop- als mobiele versie. Dit programma zorgt ervoor dat advertenties geblokkeerd worden als zij niet voldoen aan de standaarden van de Coalition for Better Ads.

Coalition for Better Ads.

.

Deze coalitie bestaat uit grote spelers in tech en advertising, waaronder Google, Procter & Gamble, Facebook, IAB en adverteerdersassociatie ANA. Sinds Dmexco 2016 praten zij over manieren om de slechtste en meest irritante online reclames voortaan te weren. Ze willen 'uitingen die de online beleving van de consument verpesten' stoppen. 'Deze reclame kan namelijk uiteindelijk het hele internet ecosysteem ondermijnen.'

Donderdagochtend delen diverse partijen de uitkomst van hun gesprekken op het podium. Harmen Tjaarda (Just Premium) doet ook mee en vertelt in de video waarom.

5. Netwerken, netwerken, netwerken


Voor veel Nederlandse standhouders is de Duitse beurs inmiddels traditie. Jaarlijks ontmoeten zij binnen twee dagen allerlei belangrijke Europese contacten, vooral klanten en partners uit Duitsland.

Voor veel Nederlandse standhouders is de Duitse beurs inmiddels traditie. Jaarlijks ontmoeten zij binnen twee dagen allerlei belangrijke Europese contacten, vooral klanten en partners uit Duitsland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in