Overslaan en naar de inhoud gaan

Het Nederlandse iCasting.com wil de Uber van de castingmarkt worden

Als het aan iCasting ligt, krijgt na de taxi- en hotelbranche nu ook de castingmarkt met disruptie te maken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Robin Bravenboer en Erik Schuckink Kool richten op, een Nederlands online platform dat zegt een drastische verandering teweeg te willen brengen in de wijze waarop opdrachtgevers en talent elkaar weten te vinden binnen de castingindustrie. De initiatiefnemers: ‘Door een online alternatief te bieden voor dure bemiddelaars met trage boekingsprocessen, worden opdrachtgevers en acteurs, modellen, figuranten en ander talent eenvoudig met elkaar gematcht via het online platform.’

related partner content for mobile comes here

Sinterklaas
iCasting zegt met een divers aanbod te komen: van acteurs, modellen, figuranten, hostessen en dansers tot aan sinterklazen en vuurspuwers. iCasting: ‘Talent van elk ervaringsniveau, leeftijd, soort en maat kan zich gratis inschrijven en zich in de spotlights werken bij potentiële opdrachtgevers.’

Talent
Reageren op individuele opdrachten vindt plaats tegen wat iCasting ‘een kleine vergoeding’ noemt: ‘Bij de aanschaf van een abonnement - vanaf 10 euro per maand – reageren talenten onbeperkt op nieuwe opdrachten en kunnen ze gratis deelnemen aan de iCasting Academy, waar videocursussen van bekende professionals hen helpen specifieke vaardigheden verder te ontwikkelen.’

De iCasting Academy zal worden uitgebreid met masterclasses. May-Britt Mobach (bekend van o.a. Amayzine.com en Hollands Next Topmodel) bijt de spits af deze zomer met een masterclass voor modellencastings. iCasting is online maar wil wel persoonlijk zijn. Talent en opdrachtgever kunnen volgens iCasting rekenen op ondersteuning door hun vaste contactpersoon: ‘de iCoach’.

Opdrachtgevers
iCasting rekent op een gemêleerde groep van opdrachtgevers. iCasting: ‘Het reclamebureau dat een model zoekt, het automerk dat op zoek is naar een representatieve host of de tv producent die op zoek is naar publiek.’ De zoekopdracht is volgens het nieuwe bedrijf eenvoudig te formuleren. ‘Het gewenste talent kan binnen een mum van tijd geselecteerd én benaderd worden via een pushbericht.’

iCasting.com werkt volgens het no cure, no pay principe; alleen bij een geslaagde match betaalt een opdrachtgever tien euro. iCasting biedt geen exclusiviteit. Modellen of talenten kunnen door iedere potentiële opdrachtgever benaderd worden.  

Agressieve uitrol
Bravenboer en Schuckink Kool zien een snelle internationale uitrol voor zich. Het plan is om iCasting in het najaar van 2015 in Groot-Brittannië te lanceren en in begin 2016 in de VS.

Over de oprichters
Robin Bravenboer is een ondernemer die bekend is van Gamila Secret, Carpe Diem Lounge club en Restaurant en Lounge Ikibana in Barcelona, Beach Club Baja en Crazy Piano’s.
Erik Schuckink Kool verruilde zijn baan als horecadirecteur bij Heineken om met Bravenboer in dit nieuwe avontuur te stappen.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in