Overslaan en naar de inhoud gaan

Harald Dunnink (Momkai): ‘Ik laat mij niet op conversie afrekenen’

Wayne Parker Kent interviewde in de nieuwste aflevering van hun podcast The Brief Harald Dunnink. Dunnink is de mede-oprichter van design…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De gedachte dat een ontwerpbureau alleen mooie logo’s ontwerpt, is volgens Dunnink verleden tijd. ‘Voorheen zagen mensen digitaal design als het bouwen van een website of applicatie. Dan dacht ik: waarom zou ik geen event of een merk vanaf scratch kunnen ontwerpen?’

related partner content for mobile comes here

Het idee dat een ontwerp klaar is ziet Dunnink als een misvatting. ‘Ik vraag altijd eerst aan klanten wat hun jaarbudget is voor onderhoud en doorontwikkeling. Wij proberen de klant duidelijk te maken dat het beste werk ontstaat vanuit samenwerking. Zij moeten er ook iets van vinden.’

De wereld van design loopt in bepaalde opzichten parallel aan die van content marketing. Host Mark Schoones: ‘Waar wij zelf tegenaan lopen is dat alles door valt te meten, en dus worden veel campagnes afgerekend op conversie gedreven metrics, daar waar wij als content marketeers vaak een verhaal willen vertellen.’

Dunnink ziet esthetiek vooral als iets dat hij zelf ‘het menselijke’ noemt. Dunnink: ‘Kijk naar Etsy. Als je daar ontwerper bent, werk je op de millimeter en maak je tig varianten. Zelf zou ik daar minder goed kunnen werken. Ik ben al heel mijn carrière weggebleven van getallen en ik laat mij niet op conversie afrekenen.’

Verder nog in deze aflevering


Het nieuws in The Brief gaat deze editie over de nog onbenutte kansen in voice search, primetime op YouTube en advertentiemogelijkheden op Pinterest. Co-host Matthijs Tielman tipt de podcast The Daily van The New York Times.

Het nieuws in The Brief gaat deze editie over de nog onbenutte kansen in voice search, primetime op YouTube en advertentiemogelijkheden op Pinterest. Co-host Matthijs Tielman tipt de podcast The Daily van The New York Times.

The Brief is een tweewekelijkse podcast over content, marketing en media. The Brief wordt gemaakt door The Agency; het content marketing bureau van Wayne Parker Kent. Adformatie is mediapartner.

Lees de shownotes voor alle linkjes.

De aflevering is ook te vinden in de iTunes-store en alle overige podcast apps.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in