Overslaan en naar de inhoud gaan

H&M en C&A hebben eerlijkste kleding in de rekken

Mango, M&S Mode, Charles Vögele en Wibra krijgen negatief koopadvies.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Rank a Brand, een organisatie dat duurzaamheidsscores van merken bijhoudt, heeft de grootste modeketens in Nederland  onder de loep genomen wat betreft ‘eerlijke kleding’.

related partner content for mobile comes here

In de .

Rank a Brand hanteert nu zwaardere criteria, waardoor H&M wel is gezakt van een B-label (goed op weg) naar een C-label (kan beter).

Onderaan de ranglijst staan Mango, M&S Mode, Charles Vögele en Wibra met een negatief koopadvies.

Bangladesh

Rank a Brand: ‘H&M staat bovenaan door als enige winkelketen de volledige leverancierslijst bekend te maken. Hierdoor is de situatie van kledingmakers in landen als Bangladesh goed controleerbaar.’

Maar de arbeidsomstandigheden in de fabrieken waar de kleding wordt gemaakt is volegsn de organisatie nog altijd ‘ver onder de maat zijn’: extreem lage lonen en lange werkdagen in onveilige fabrieken.

Met de zwaardere criteria voor de ranglijst wil Rank a Brand de kledingmerken uitdagen om grotere stappen te zetten.

Consumentenkeuze

De merkenvergelijkingen van Rank a Brand moeten de consument de mogelijkheid geven te kiezen voor bedrijven die oog hebben voor milieu, klimaat en arbeidsomstandigheden. Alle onderzochte merken zijn voor publicatie uitgenodigd te reageren op de uitkomsten, 16 van de 28 merken hebben inhoudelijk gereageerd.

Rank a Brand werkt samen met verschillende partners, zoals Milieudefensie, MVO Platform en Global Reporting Initiative.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in