Overslaan en naar de inhoud gaan

Grolsch: ‘Nieuwe glazen voor betere bierbeleving’

Grolsch wil meer bierbeleving voor consument én horeca-ondernemer, dus komt het biermerk met nieuwe horecaglazen in de 'Music Glass…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

wil meer bierbeleving voor consument én horeca-ondernemer, dus komt het biermerk met nieuwe horecaglazen in de 'Music Glass Line', jaja.

related partner content for mobile comes here

De glazen hebben namen: Soul, Funk, Pop, Jazz, Blues, Classic en Rock. Met deze nieuwe 'lijn' (klinkt bijna als mode hè?) wordt de’ jarenlange relatie tussen Grolsch en live muziek beklonken’, aldus het biermerk.

De ‘glaslijn’ wordt de komende weken in de horeca geïntroduceerd. Ze zijn qua design in stijl met het groene 33 cl flesje en de beugelfles van Grolsch.

‘De glazen van de Music Glass Line zijn in lijn gebracht met de Grolsch flessen. Ze zijn herkenbaar aan de afgeplatte zijden met daarin het Grolsch logo. De glazen hebben een robuuste uitstraling, staan stevig op tafel en gaan lang mee. De nieuwe glazen zijn getest in diverse horeca-gelegenheden. De ervaringen zijn positief. De glazen liggen dankzij het ontwerp en de kwaliteit goed in de hand en zijn hierdoor minder gevoelig voor breuk. Daarnaast zorgen microscopische gaatjes in de bodem van de glazen (nucleation) voor extra leven in het bier. Deze gaatjes, ook wel mousseerpunten genoemd, verhogen de snelheid waarmee het koolzuur vrijkomt. Het resultaat is een sprankelend bier met een mooie schuimkraag’, zegt Grolsch zelf.

Het merk vond het na het nieuwe bierflesje en de groene beugelfles tijd voor het glaswerk. Want: ‘Bij het genieten van bier speelt immers niet alleen het proeven een rol, ook zien en voelen zijn van cruciaal belang’.
Stefan Rebergen, directeur Horeca van Grolsch zegt: ‘ Deze glazen zullen voor de ondernemer een extra impuls geven aan de omzet. Het is een onderscheidende glaslijn, die zorgt voor méér bierbeleving.’

Binnen de nieuwe glaslijn zijn de volgende glazen beschikbaar: Soul (20 cl), Funk (25 cl), Pop (30 cl), Jazz (40 cl), Blues (50 cl), Classic (25 cl kelk) en Rock (25 cl stapelbaar). Iedere muziekstijl heeft zijn eigen glas.

Microscopische gaatjes, nucleation… Zo leer je nog eens wat tijdens het lezen van een MolBlogje.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in