‘Gemeente Dordrecht heeft beste digitale dienstverlening’


Gemeente Dordrecht (vorig jaar nog derde op de ranglijst) heeft daarmee de nummer 1 van 2007, Leidschendam-Voorburg, ingehaald. Leidschendam-Voorburg staat nu op de vierde plaats. Gemeente Dordrecht wordt in de ranglijst gevolgd door de gemeenten Den Haag en Pijnacker-Nootdorp. Vandaag ontvangt de verantwoordelijk wethouder, de heer Lagendijk van de gemeente Dordrecht de bijbehorende onderscheiding.
Ernst & Young voert het onderzoek naar digitale dienstverlening jaarlijks uit onder alle Nederlandse gemeenten. Van alle dienstverlening naar burgers toe, kan door gemeenten inmiddels eenderde interactief via het digitaal loket worden afgehandeld. Dit is een stijging van 5 procent ten opzichte van 2007. Het aantal gemeenten dat alleen informatie over producten voor burgers biedt, is gedaald van 51 procent in 2007 naar 38 procent in 2008.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid