Overslaan en naar de inhoud gaan

Geeft de communicatiebranche het goede voorbeeld?

Er wordt regelmatig gediscussieerd over de al dan niet gelijke kansen voor vrouwen op de arbeidsmarkt. Maar het lijkt alsof de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tijdens mijn opleiding Communicatie aan de HEAO behoorde ik als mannelijke communicatiestudent tot de minderheid. Het bleek vooral een 'vrouwenstudie' te zijn. Ook in de bureauwereld merkte ik later dat er vooral veel vrouwen in communicatiefuncties actief zijn. En dat is ook logisch, vind ik. Vrouwen zijn nu eenmaal goed in dit vak. Communiceren is hun tweede natuur. Ze kunnen bovendien beter 'multitasken' dan mannen. Bazen zijn dus blij met vrouwen in deze branche.

related partner content for mobile comes here

Mag ik daaruit concluderen dat de communicatiebranche gelijke kansen biedt aan zowel mannen als vrouwen?
Of zijn er vrijwiliigers die dit graag officieel willen onderzoeken?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in