Overslaan en naar de inhoud gaan

Formule 1 grotendeels naar EM.TV en Kirch

De uitzendrechten van de Formule 1 komen voor het merendeel in handen van de Duitse mediaconcerns EM.TV en Kirch Gruppe.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De bedrijven krijgen nog eens 25 procent van de Formule 1-holding SLEC in handen, waarin onder meer de uitzendrechten en de merchandising van de autoraces zijn ondergebracht. EM.TV en Kirch Gruppe bezaten al de helft van alle SLEC-aandelen, die voordien in handen waren van de machtige Formule 1-baas Bernie Ecclestone. Met de overname van het nieuwe pakket aandelen is 987,5 miljoen dollar (bijna 2,4 miljard gulden) gemoeid. Daarmee zijn EM.TV en Kirch Gruppe de grote autoconcerns voor. Die wilden ook graag in de lucratieve holding van Bernie Ecclestone stappen. De autoconcerns vrezen dat mediamagnaat Leo Kirch de Formule 1-races in de toekomst op betaalzenders wil uitzenden en dat daarmee een miljoenenpubliek verloren gaat. Maar Kirch verklaarde dit niet van plan te zijn.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in