Entertainment hoort thuis op de publieke omroep
De resultaten zijn opmerkelijk gezien het feit dat de publieken op het vlak van entertainment niet met de commerciële zenders mogen concurreren. Het Onderstroom-onderzoek werd uitgevoerd onder 532 respondenten van 15 tot 55 jaar. De publieken worden vooral gewaardeerd om de kerntaken nieuws, educatie, sport, jeugd en documentaires. Voor ontspanning worden de commerciële stations hoger aangeslagen.
RTL4 scoort gemiddeld hoog op nieuws, soaps, speelfilms en drama, SBS6 doet het goed met speelfilms en in mindere mate met nieuws en sport.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisTevens is op programmaniveau gevraagd in hoeverre bepaalde programma’s op de publieke zenders passen. Uit de resultaten blijkt dat men ook juist de luchtiger programma’s als Get the Picture, Blik op de weg en Ook dat nog - goed vindt passen op Nederland 1, 2 of 3. Minder passend vindt men jongerenprogramma’s als Costa of All Stars. Ook het Postcodeloterij-programma Een tegen honderd hoort volgens 29 pct van de ondervraagden niet thuis op het publieke net.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid