Overslaan en naar de inhoud gaan

Crisiscommunicatie vliegmaatschappijen

United Airlines en American Airlines hebben na de kapingen en aanslagen in de VS snel moeten handelen. Met behulp van Fleishman-Hillard en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op de rampzalige dinsdag 11 september 2001 vaardigde United een eerste persbericht uit om 9.44 uur Amerikaanse tijd. Daarin stond dat de vliegmaatschappij met alle relevante autoriteiten aan het werk was om informatie ver de 'tragische en vreselijke gebeurtenissen' te verzamelen. Het tweede persbericht van 11.17 uur bevestigde dat één van hun vluchten was neergestort nabij Pittsburgh, Pennsylvania. Een half uur later maakte de maatschappij melding van de crash van een tweede toestel, dat volgens nieuwsberichten het Pentagon had geraakt.

related partner content for mobile comes here

United zond verder onderzoekers naar Pennsylvania en publiceerde een gratis telefoonnummer voor familie van passagiers. Diezelfde middag maakte United bekend dat het om te beginnen 25.000 dollar zou overmaken om de achtergebleven families van de slachtoffers 'te helpen voorzien in hun eerste behoeften'. De vliegmaatschappij gaf nog geen namen op van slachtoffers van de crashes. United stuurde ook speciale assistentieteams voor de families naar verschillende locaties in de VS en plaatste condoleanceberichten op het 'fact sheets'-gedeelte van haar website. (Bron: PRWeek US)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in