Crisiscommunicatie vliegmaatschappijen
Op de rampzalige dinsdag 11 september 2001 vaardigde United een eerste persbericht uit om 9.44 uur Amerikaanse tijd. Daarin stond dat de vliegmaatschappij met alle relevante autoriteiten aan het werk was om informatie ver de 'tragische en vreselijke gebeurtenissen' te verzamelen. Het tweede persbericht van 11.17 uur bevestigde dat één van hun vluchten was neergestort nabij Pittsburgh, Pennsylvania. Een half uur later maakte de maatschappij melding van de crash van een tweede toestel, dat volgens nieuwsberichten het Pentagon had geraakt.
United zond verder onderzoekers naar Pennsylvania en publiceerde een gratis telefoonnummer voor familie van passagiers. Diezelfde middag maakte United bekend dat het om te beginnen 25.000 dollar zou overmaken om de achtergebleven families van de slachtoffers 'te helpen voorzien in hun eerste behoeften'. De vliegmaatschappij gaf nog geen namen op van slachtoffers van de crashes. United stuurde ook speciale assistentieteams voor de families naar verschillende locaties in de VS en plaatste condoleanceberichten op het 'fact sheets'-gedeelte van haar website. (Bron: PRWeek US)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid