Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument verkiest milieu boven verpakking

Een op de twee consumenten koopt geen ruimtebesparende of anderzins handige verpakkingen meer als daarmee het milieu gediend is. Dat geldt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bijna de helft van de wereldbevolking hoeft dus geen aangepaste of slimme verpakkingen meer als ze daarmee het milieu helpen. Dat geldt met name voor ruimtebesparende verpakkingen (49 procent), verpakkingen waarmee je kunt koken of die te hersluiten zijn (48 procent) en verpakkingen die handig te vervoeren zijn (47 procent).

related partner content for mobile comes here

Consumenten blijven daarentegen wel vasthouden aan verpakkingen die producten schoon houden en weghouden van de vingers van andere consumenten (27 procent), en verpakkingen die producten beschermen tegen schade (30 procent). Ook productinformatie in de vorm van labels, kook- en gebruiksinstructies (33 procent) en verpakkingen die ervoor zorgen dat producten langer vers blijven (34 procent), moet blijven bestaan.

Een op de tien consumenten wereldwijd was helemaal niet bereid om een verpakkingsaspect op te geven voor het milieu.

Tussen landen en continenten zijn overigens wel verschillen gemeten. De antwoorden van Europeanen en Noord-Amerikanen kwamen het meest overeen wat betreft ruimtebesparende verpakkingen. Bijna 60 procent van de Europeanen en Noord-Amerikanen willen die opgeven om het milieu te helpen. 55 procent hoeft ook geen verpakkingen meer waarmee je kunt koken, of die zijn te hersluiten.

Bij Aziaten daarentegen ligt het percentage op 42 procent als het gaat om ruimtebesparende verpakkingen en 39 procent wil verpakkingen opgeven die gemakkelijk te vervoeren zijn. Volgens Nielsen ligt dit aan het feit dat Aziaten kleiner wonen en daardoor minder opslagruimte hebben. En het ligt volgens het bureau ook aan de Aziatische lifestyle dat ze liever geen verpakkingen opgeven waarmee je kunt koken, of kunt hersluiten

Vooral de Finnen, Ieren en bewoners van Nieuw Zeeland willen best ruimtebesparende verpakkingen opgeven. Deze landen scoren meer dan 70 procent.

Wat betreft de Nederlanders: die maken zich een stuk minder zorgen om hygiëne dan andere Europeanen. 41 procent hoeft geen hygienische verpakkingen meer, tegenover een Europees gemiddelde van 23 procent. Nederlandse consumenten scoren ook hoger op het opgeven van verpakkingen die het product beschermen (onder andere tegen schade). 38 procent geeft dit op ten faveure van het milieu, het Europese gemiddelde is 28 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in