Consument verkiest milieu boven verpakking


Bijna de helft van de wereldbevolking hoeft dus geen aangepaste of slimme verpakkingen meer als ze daarmee het milieu helpen. Dat geldt met name voor ruimtebesparende verpakkingen (49 procent), verpakkingen waarmee je kunt koken of die te hersluiten zijn (48 procent) en verpakkingen die handig te vervoeren zijn (47 procent).
Consumenten blijven daarentegen wel vasthouden aan verpakkingen die producten schoon houden en weghouden van de vingers van andere consumenten (27 procent), en verpakkingen die producten beschermen tegen schade (30 procent). Ook productinformatie in de vorm van labels, kook- en gebruiksinstructies (33 procent) en verpakkingen die ervoor zorgen dat producten langer vers blijven (34 procent), moet blijven bestaan.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEen op de tien consumenten wereldwijd was helemaal niet bereid om een verpakkingsaspect op te geven voor het milieu.
Tussen landen en continenten zijn overigens wel verschillen gemeten. De antwoorden van Europeanen en Noord-Amerikanen kwamen het meest overeen wat betreft ruimtebesparende verpakkingen. Bijna 60 procent van de Europeanen en Noord-Amerikanen willen die opgeven om het milieu te helpen. 55 procent hoeft ook geen verpakkingen meer waarmee je kunt koken, of die zijn te hersluiten.
Bij Aziaten daarentegen ligt het percentage op 42 procent als het gaat om ruimtebesparende verpakkingen en 39 procent wil verpakkingen opgeven die gemakkelijk te vervoeren zijn. Volgens Nielsen ligt dit aan het feit dat Aziaten kleiner wonen en daardoor minder opslagruimte hebben. En het ligt volgens het bureau ook aan de Aziatische lifestyle dat ze liever geen verpakkingen opgeven waarmee je kunt koken, of kunt hersluiten
Vooral de Finnen, Ieren en bewoners van Nieuw Zeeland willen best ruimtebesparende verpakkingen opgeven. Deze landen scoren meer dan 70 procent.
Wat betreft de Nederlanders: die maken zich een stuk minder zorgen om hygiëne dan andere Europeanen. 41 procent hoeft geen hygienische verpakkingen meer, tegenover een Europees gemiddelde van 23 procent. Nederlandse consumenten scoren ook hoger op het opgeven van verpakkingen die het product beschermen (onder andere tegen schade). 38 procent geeft dit op ten faveure van het milieu, het Europese gemiddelde is 28 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid