Commerciële zenders samen op 49 procent
De commerciële zenders hadden gezamenlijk in marktaandeel in week 16 bijna de helft van de tv-markt in handen: 49 procent.
Toch kwamen de best bekeken programma’s weer bij de publieke omroep vandaan. De publieke zenders hadden gedrieën een marktaandeel van 37 procent. Het NOS Journaal van 20.00 uur op zondagavond was met bijna 3 miljoen kijkers het best bekeken programma, gevolgd door de dramaserie Wilhelmina met ruim 2 miljoen kijkers. Verder staan drie sportuitzendingen (waaronder twee Europese voetbalwedstrijden) en Kopspijkers namens de publieke omroep in de toptien. De ‘blockbuster’ Titanic ‒ waarvoor Yorin veel geld heeft betaald ‒ staat op een zevende plaats met 1,7 miljoen kijkers.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
De cijfers zijn afkomstig van het Continu Kijkonderzoek (CKO) door Intomart.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid