Overslaan en naar de inhoud gaan

Boycotten Reclame Code Commissie is als opheffen democratie wanneer verkiezingsuitslag niet bevalt

We moeten blij zijn dat de industrie constructieve en goed functionerende zelfregulering organiseert, zegt Erik van Engelen (BVA).
Miniatuurvoorbeeld
© Jean Carcallas, Unsplash
Miniatuurvoorbeeld
© Jean Carcallas, Unsplash

Beste Marc,

related partner content for mobile comes here

Ik heb jouw stukje over Achmea en de SRC met grote verbazing gelezen. Niet vanwege de commercial want die vind ook ik prachtig gemaakt met ook nog eens een maatschappelijke relevante boodschap. Hulde daarvoor, ook voor de moed van Achmea om dit te durven doen. En ik ga het ook niet hebben over de feiten die in de commercial genoemd worden, daar gaat de RCC juist over. 

Zelfregulering

En daar begint mijn verbazing over jouw tirade. Als voorzitter van de bond van adverteerders ben ik – namens vele adverteerders – blij dat wij als industrie in staat zijn constructieve en goed functionerende zelfregulering te organiseren. Dat geldt ook voor vele andere brancheorganisaties, reclamebureaus, media-exploitanten die allemaal vertegenwoordigd zijn in de RCC. Zo houden we onze reclame betrouwbaar en geloofwaardig. Als een uitspraak van de RCC niet correct zou zijn dan kan je altijd beroep aantekenen bij de voltallige commissie en ook nog bij het college van beroep. 

Maar oproepen tot boycot van een zelfregulerend orgaan bij adverteerders en reclamebureaus, die er juist allemaal baat bij hebben, is als vragen om de democratie op te heffen als de verkiezingsuitslag je niet bevalt. 

Met vriendelijke groet,

Namens BVA
Erik van Engelen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in