Overslaan en naar de inhoud gaan

'Bertelsmann bij bieders voor Elsevier-divisie'

Het Duitse mediaconcern Bertelsmann is een van de bieders op Reed Business Information, de tijdschriftentak van het Brits-Nederlandse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldde de Duitse krant Süddeutsche Zeitung donderdag. Reed Elsevier zette de divisie, met daarin tijdschriften zoals FEM Business en Elsevier, in februari in de etalage.

related partner content for mobile comes here

Eind vorige maand zei bestuursvoorzitter Crispin Davis van Reed Elsevier dat er grote belangstelling is voor het te verkopen onderdeel. Davis zei dat het merendeel van de potentiële kopers bestaat uit investeringsmaatschappijen. Bertelsmann zou een bod willen laten uitbrengen door dochterbedrijf Gruner + Jahr (die ook op de Nederlandse markt actief is). Een woordvoerder van het dochterbedrijf bevestigde tegen de Duitse krant dat er belangstelling is voor de tijdschriftentak.

Andere geïnteresseerden zijn naar verluidt durfinvesteerder Bain Capital en McGraw-Hill, een concurrent van Reed Elsevier. Reed Elsevier zou onlangs een tweede biedingsronde hebben laten ingaan. In de eerste ronde zou er al 1,3 miljard euro zijn geboden, aldus de Süddeutsche Zeitung (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in