Andere rol voor ouderen in de reclame
Ze zijn nog steeds ondervertegenwoordigd in televisiereclames, maar ouderen vervullen wel meer verschillende rollen dan tien jaar geleden.…
Dat blijkt uit onderzoek van de Ster in samenwerking met de Radboud Universiteit Nijmegen. Het rapport wordt komende donderdag gepresenteerd op het congres Etmaal van de Communicatiewetenschap. Voor het onderzoek zijn 117 tv-commercials uit 2003 geanalyseerd. Deze zijn vergeleken met een inhoudsanalyse uit 1993.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Ouderen spelen niet alleen vaker andere rollen dan vroeger, maar prijzen ook een breder scala aan producten aan. Tien jaar geleden werden de vijftigplussers vooral ingezet om voedsel te verkopen, terwijl ze nu te zien zijn in reclames voor bijvoorbeeld een telefoonabonnement of een computersysteem. Volgens de Ster toont dit aan dat de oudere kijker serieuzer wordt genomen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid