Overslaan en naar de inhoud gaan

Andere rol voor ouderen in de reclame

Ze zijn nog steeds ondervertegenwoordigd in televisiereclames, maar ouderen vervullen wel meer verschillende rollen dan tien jaar geleden.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van de Ster in samenwerking met de Radboud Universiteit Nijmegen. Het rapport wordt komende donderdag gepresenteerd op het congres Etmaal van de Communicatiewetenschap. Voor het onderzoek zijn 117 tv-commercials uit 2003 geanalyseerd. Deze zijn vergeleken met een inhoudsanalyse uit 1993.

related partner content for mobile comes here

Ouderen spelen niet alleen vaker andere rollen dan vroeger, maar prijzen ook een breder scala aan producten aan. Tien jaar geleden werden de vijftigplussers vooral ingezet om voedsel te verkopen, terwijl ze nu te zien zijn in reclames voor bijvoorbeeld een telefoonabonnement of een computersysteem. Volgens de Ster toont dit aan dat de oudere kijker serieuzer wordt genomen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in