Overslaan en naar de inhoud gaan

5 tips to tackle business challenges in times of COVID-19

We all started the week in a completely different world, one which was unimaginable just a few weeks ago
Partner
DEPT®

Wij zijn een global digital agency die baanbrekende technologie en marketing gebruikt om merken te helpen voorop te blijven lopen. DEPT® creëert end-to-end digitale ervaringen op een wereldwijde schaal met een boutique cultuur. DEPT®’s team van meer dan 4.000+ digitale specialisten werkt verspreid over meer dan 30 kantoren op 5 continenten en voor topmerken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer. Het bureau is klimaatneutraal en B Corporation gecertificeerd sinds 2021 en zet zich in voor een positieve impact op de wereld. www.deptagency.com 

Virus
Virus

We all started the week in a completely different world, one which was unimaginable just a few weeks ago. We sincerely hope everyone is healthy and safe, and we urge everyone to do their utmost to protect themselves and thereby society. In these uncertain times companies can leverage both digitalisation and technology to address some disruptions caused by COVID-19 such as supply chain issues and store closures. Also, it’s moments like these that delivering great customer service and e-commerce experiences becomes imperative. At Dept, we want to support you by helping you tackle the important challenges that you face today.

Tip 1: Stay connected to your customers

Staying in touch with your customers is essential. However, now might not be the best time to be pushing sales. Instead, think about publishing webinars, educational content and tutorials which showcase your brand personality and support your customers. This will keep your brand visibility and brand preference high.

Tip 2: Rethink your current campaigns

Advertising campaigns ensure that consumers are aware of your brand, and can recall your products or services. Given that most people will be spending more time on their phone or laptop, now is the time to ensure that your campaigns are in tip-top shape. From optimising your budget split to ensuring the right keywords are in place, we want to help you rethink this important touchpoint.

Tip 3: Rethinking brand interaction

This unforeseen turn of events forces brands to reconsider how they interact with their audience. Now is a perfect time to challenge yourself and think of virtual ways to connect with clients and consumers. From a Google Hangout instead of meeting for coffee to a virtual showroom tour, ask yourself how you can offer your physical services online? These solutions fit the current market, but also future proof the business as we enter an increasingly digital-first consumer market.

Tip 4: Now is the time to tackle smaller projects

Businesses should also consider their backlog of projects that are yet to be finished. Anything from optimising your backend, to creating better landing pages, to improving your service environment. Now is a good time to tackle these endeavours. Doing so will put the business in a stronger and healthier position as COVID-19 starts to pass. For this reason, we have a team of specialists standing by and ready to help you from a remote site to work on your campaigns, user experience, design, data insights, hosting, security or whatever you might need in the digital domain.

Tip 5: Prepare for recovery

At some point, the spread of COVID-19 will start to decrease and national lockdown measures will be relaxed. Markets will enter a recovery stage as we return to normality. This transition period will require the right messaging for your ads, landing pages, homepage and social media.

We are all facing an unpredictable period, and disruption will affect multiple industries. However, long-term campaign planning, based on what stays the same rather than what changes, is still a must. Getting the tone of voice right and establishing effective advertising practices, will still be a driver of business success.

Final thoughts

Everyone is affected by the impact of COVID-19. At Dept, we want to play our part by keeping your business healthy and helping you plan for the long-term.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DEPT®

Wij zijn een global digital agency die baanbrekende technologie en marketing gebruikt om merken te helpen voorop te blijven lopen. DEPT® creëert end-to-end digitale ervaringen op een wereldwijde schaal met een boutique cultuur. DEPT®’s team van meer dan 4.000+ digitale specialisten werkt verspreid over meer dan 30 kantoren op 5 continenten en voor topmerken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer. Het bureau is klimaatneutraal en B Corporation gecertificeerd sinds 2021 en zet zich in voor een positieve impact op de wereld. www.deptagency.com 

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in