Overslaan en naar de inhoud gaan

Vea wil minder maar betere reclame

De Vea hield woensdag tijdens de ledenvergadering een pleidooi voor minder maar betere reclame.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van de Vea woensdagmiddag heeft voorzitter Ralph Wisbrun een pleidooi gehoudenvoor minder, maar betere reclame. In zijn speech zei Wisbrun, in het dagelijks leven directeur bij UbachsWisbrunJWT: ‘Overdaad schaadt, er is veel te veel reclame. En het is niet alleen de overdaad, het is ook de opdringerigheid waarmee reclame zich manifesteert. Wij worden steeds meer gezien als aandringers en opdringers.’ Volgens Wisbrun krijgt de reclamewereld te makkelijk de schuld van wat er mis is in de consumptiemaatschappij – zo wordt de financiële crisis ‘nu heel makkelijk afgewend op de reclamewereld’ – en schaadt dat het imago van het vak, wat het weer minder aantrekkelijk maakt voor talent.

related partner content for mobile comes here

De ambitie van Wisbrun en de zijnen is om de kwaliteit van het reclamevak de komende jaren weer zichtbaar te maken. ‘Met minder en betere reclame: minder lange reclameblokken, minder grp’s, minder banners, minder schermen etc.’ En: ‘We zullen onze opdrachtgevers soms moeten overtuigen om meer geld te steken in productie en dus wat minder in media.’

Uitgebreide berichtgeving hierover in de Adformatie van deze week.

Zie ook de van deze week.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in