Overslaan en naar de inhoud gaan

Tweede kort geding Heineken en Philips

Er dient maandag een tweede kort geding tussen Heineken en Philips om de thuistap. Deze zaak gaat in op verschillende andere octrooien die…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De inzet van Heineken is een verbod op de verkoop van de PerfectDraft. Bovendien komt er een eis tot schadevergoeding, want er is ‘grote schade’ geleden en die is ‘deels onherstelbaar’. Het Philips-apparaat lijkt volgens Heineken te veel op de Beertender en er zouden octrooien zijn geschonden.

related partner content for mobile comes here

Gisteren diende er al een kort geding in Den Haag, waar Heineken probeerde duidelijk te maken dat de manier waarop een vaatje bier in de PerfectDraft gezet moet worden wel heel erg lijkt op hoe dat bij de Beertender gaat. Ook zou er een octrooi op kleppentechniek zijn geschonden.

Heineken noemde het Philips-apparaat in de rechtszaal de 'Perfectcopy'. ‘Het bedrijf heeft toegang gehad tot relevante informatie. Ze stapten uit het project omdat ze geen markt zagen voor een dergelijk product.' Philips noemde de rechtszaak een ‘verrassingsoverval', omdat er te weinig tijd zou zijn voor een goede voorbereiding. Er was volgens Philips nooit eerder sprake geweest van schendingen van octrooien.

De uitspraak is op 5 december (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in