‘Toekomst Aegis ligt bij WPP’


Flynn heeft regelmatig gezegd dat Aegis niet te koop is, maar die uitspraken gaan tegen de trend in. Bedrijven in de reclame-industrie zoeken naar schaalvergroting en kostenbesparingen. Inmiddels wordt gewacht op een reactie van Havas op het tegenbod van WPP op Tempus (CIA Medianetwork). Havas-ceo Alain de Pouzhilac, zou een tweede bod op Tempus voorbereiden en hij zou dat volgende week bekend maken. Als Tempus toch in handen van Havas komt, is dat een goede ‘return on investment voor WPP (dat 22 procent van de Tempus-aandelen bezit). Daarmee is de weg ook vrij voor WPP om een bod te doen op het grotere Aegis. Het WPP-bod op Tempus was ongeveer 1,5 miljard gulden. De waarde van Aegis wordt geschat op zo’n 3,5 miljard gulden. WPP zou Carat (onderdeel van Aegis) dan samenbrengen met Media Edge (in Nederland Media Exposure). Media Edge heeft sterke wortels in de VS, minder in Europa. Bij Carat is dat andersom, schrijft Campaign.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid