Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Toekomst Aegis ligt bij WPP’

Mediabureaugroep Aegis is volgens de Britse zondagskrant The Observer niet ver van een overname door WPP. Directieleden hebben ceo Doug…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Flynn heeft regelmatig gezegd dat Aegis niet te koop is, maar die uitspraken gaan tegen de trend in. Bedrijven in de reclame-industrie zoeken naar schaalvergroting en kostenbesparingen. Inmiddels wordt gewacht op een reactie van Havas op het tegenbod van WPP op Tempus (CIA Medianetwork). Havas-ceo Alain de Pouzhilac, zou een tweede bod op Tempus voorbereiden en hij zou dat volgende week bekend maken. Als Tempus toch in handen van Havas komt, is dat een goede ‘return on investment voor WPP (dat 22 procent van de Tempus-aandelen bezit). Daarmee is de weg ook vrij voor WPP om een bod te doen op het grotere Aegis. Het WPP-bod op Tempus was ongeveer 1,5 miljard gulden. De waarde van Aegis wordt geschat op zo’n 3,5 miljard gulden. WPP zou Carat (onderdeel van Aegis) dan samenbrengen met Media Edge (in Nederland Media Exposure). Media Edge heeft sterke wortels in de VS, minder in Europa. Bij Carat is dat andersom, schrijft Campaign.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in