Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe Rijksmuseum-campagne nodigt bezoekers uit om te tekenen

De campagne werd ontwikkeld door Skipintro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Geleefd door mobieltjes en media is een museumbezoek vandaag de dag vaak passief en oppervlakkig. Bezoekers zijn snel afgeleid en ervaren in mindere mate schoonheid en verwondering. wil bezoekers de schoonheid van kunst beter laten ontdekken en waarderen door te tekenen. Want door tekenen ga je beter kijken en kom je dichterbij het geheim van de kunstenaar.

related partner content for mobile comes here

&;Het Rijksmuseum heeft een schitterende collectie schatten waar miljoenen bezoekers naar komen kijken, maar wil ook een bron van creativiteit zijn&;, aldus Marjolijn Meynen, hoofd communicatie & marketing van het Rijksmuseum. &;In de Teekenschool geven wij al dagelijks tekenlessen aan jong en oud in kleine groepen. Met deze campagne willen wij onze bezoekers uitnodigen om weer eens te gaan tekenen.&;

Komend weekend tijdens  prijkt op de gevel een banier die oproept tot tekenen en ‘verbiedt’ te fotograferen. Bij binnenkomst in het museum ontvangen de bezoekers een gratis schetsblok en een potlood waarna zij aan de slag kunnen.

De campagne zal worden aangejaagd met een tv-commercial. In het filmpje figureren de tekenaars Floor Rieder, winnaar Gouden Penseel 2014 en illustrator van o.a. &;Het raadsel van alles wat leeft&; en Jan Rothuizen, bekend van o.a. zijn handgetekende plattegronden in De Volkskrant en De zachte Atlas van Nederland.

De commercial is vanaf 22 oktober te zien op televisie en online.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits
Bureau: Skipintro
Cliënt: Rijksmuseum
Regisseur: Mattias Schut/Richard Raaphorst
Producer: Defne Anit
D.O.P.: Pim Hawinkels
Tekeningen: Floor Rieder en Jan Rothuizen 
Animaties: Hisko Hulsing, Jan Jaap Schraverus, Bouwine Pool
Editor: Taco Arts 
Post production & sound: The Ambassadors
Team Rijksmuseum: Nikki Smeets, Irma de Bruijne, Rosa Aarnoudse, Marjolijn Meynen, Marieke de Klein, Marieke Zekveld, Frouke Jorna, Amanda Smits, Cees Ploeger, Jacobien Schneider
Het PR Bureau: Evelien Remmelts, Arthur van de Kamp, Marnix Geus, Vivian Sneep, Lilian van Diest.
Met steun van ING, hoofdsponsor van het Rijksmuseum

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in