Nieuw social contentbureau: Ride


Het nieuwe bureau belooft ‘engaging content’ en socialemedia-activaties.
Ride is een initiatief van internetondernemers Edwin Tromp en Steven Jongeneel (Social Embassy). Mark de Kock is verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding.
Ride focust op content, activatie en creatie. Dat is volgens De Kock ook meteen het verschil met een social mediabureau als Social Embassy, waar het draait om strategie en conversatiemanagement.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVolgens de initiatiefnemers hebben adverteerders behoefte om direct met creatieven te werken op het sociale domein. Maar Ride is ook open voor bureaus, aldus Mark de Kock: ‘Merken hebben behoefte aan conversation starters. Content met hart en ziel die het merk waardig is en niets minder. Storytelling is meer dan grappige post op Facebook.’
Naast de gangbare social netwerken levert Ride ook content voor blogs, mobiele content en interne sociale media.
Tot de eerste opdrachtgevers behoren o.a. Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Abarth en Jeep.
Ride past in de trend dat adverteerders zelf aan de slag gaan met social mediamanagement, en de organisatie ervan intern regelen.
Zo besloot Nike onlangs om de marketingorganisatie aan te passen en social media wereldwijd voortaan intern te regelen. Dit om een betere grip op de conversatie te krijgen. Bureaus kunnen zich dan (weer) toeleggen op de mooie (content) ideeen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid