Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw social contentbureau: Ride

Na een testperiode van zes maanden ging vandaag social contentbureau Ride van start.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het belooft ‘engaging content’ en socialemedia-activaties.

related partner content for mobile comes here

Ride is een initiatief van internetondernemers Edwin Tromp en Steven Jongeneel (Social Embassy). Mark de Kock is verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding.
Ride focust op content, activatie en creatie. Dat is volgens De Kock ook meteen het verschil met een social mediabureau als Social Embassy, waar het draait om strategie en conversatiemanagement.

Volgens de initiatiefnemers hebben adverteerders behoefte om direct met creatieven te werken op het sociale domein. Maar Ride is ook open voor bureaus, aldus Mark de Kock: ‘Merken hebben behoefte aan conversation starters. Content met hart en ziel die het merk waardig is en niets minder. Storytelling is meer dan grappige post op Facebook.’

Naast de gangbare social netwerken levert Ride ook content voor blogs, mobiele content en interne sociale media.

Tot de eerste opdrachtgevers behoren o.a. Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Abarth en Jeep.

Ride past in de trend dat adverteerders zelf aan de slag gaan met social mediamanagement, en de organisatie ervan intern regelen.
Zo onlangs om de marketingorganisatie aan te passen en social media wereldwijd voortaan intern te regelen. Dit om een betere grip op de conversatie te krijgen. Bureaus kunnen zich dan (weer) toeleggen op de mooie (content) ideeen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in