MarketingRSLT Winterschool: Sander Prinsen


8 december organiseert Tijdschrift voor Marketing de MarketingRSLT Winterschool. Een dag lang kennissessies op het gebied van resultaatgerichte marketing. Sander Prinsen (StormMC) verzorgt samen met Haico Pols de workshop 'Affiliate Marketing'. Op de vraag ‘Hoe…
…kunnen marketeers in 2011 meer resultaat behalen met ‘affiliate marketing’, antwoordt hij:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS‘Het belangrijkste aspect voor 2011 is dat affiliate niet iets is wat je er zomaar even bij doet. Succesvol affiliate marketing bedrijven vraagt allereerst een gedegen strategie en daarna zeer veel aandacht.’
‘De belangrijkste verandering ten opzichte van een paar jaar geleden is dat de affiliates meer en meer aan de macht zijn. Aangezien er steeds meer adverteerders in affiliate marketing stappen kunnen zij kritisch zijn in wat ze oppakken (cherry picking). Als adverteerder moet je hier op inspelen, onder andere doormiddel van een zeer goed aanbod (propositie), aantrekkelijk materiaal (creatie), marktconforme vergoeding, goede keuring en persoonlijk contact.’
‘Als bovenstaande punten niet in acht worden genomen, zal een campagne nooit succesvol worden. De uitdaging is wel dat al deze stappen affiliate marketing tot een zeer arbeidsintensief kanaal maken. Je moet eerst investeren in het kanaal en actief testen en optimaliseren. Daarna ga je er pas écht de vruchten van plukken! Indien een adverteerder deze kennis en capaciteit niet in huis heeft doet hij er goed aan hier een gespecialiseerde partij bij te betrekken.'
Alle workshops kun je hier bekijken, het is mogelijk per sessie (duur tweeënhalf uur) te reserveren.
Sprekers zijn onder andere Patrick Petersen (Conversie met Mobile Marketing, Paul Blok (Social Media), Guido Kramer en Martijn Heijstek (Return on Customer Interaction), Hanneke Blokland en Simon Bolhuis (Retentiemarketing), Kathy van de Laar (Customer Experience Marketing), Ronald Velten (Social Business Etiquette), Andy Mosmans (Merkmanagement) en Egbert Jan van Bel (Klantgericht ondernemen in 2011).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid