Overslaan en naar de inhoud gaan

Kansen voor marktonderzoeksbureaus

Een nieuwe rapport over de mondiale business intelligence markt benadrukt de samenwerkingskansen voor traditionele marktonderzoeksbureaus.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens het rapport, The Future of Global Business Intelligence: Perspectives for Analytical Content Providers bedroeg de wereldwijde markt voor gepubliceerd marktonderzoek in 2001 zo’n 3,25 miljard US dollar. Daarvan is zo’n 57,4% in handen van de top 10 van Business Intelligence (BI)-bedrijven, de rest is verdeeld over ongeveer 250 bedrijven. 72% Van de totale markt is toe te schrijven aan de technologie/media/telecom (TMT)-sector.

related partner content for mobile comes here

De meerderheid van de bedrijven, zo’n 80%, is gespecialiseerd in een specifieke branche. Volgens de heersende opvatting is specialisatie de toekomst. Toch hebben sommige TMT-onderzoeksbedrijven, vanwege afnemende technologiebestedingen, zich juist verbreed, door naast technologiegericht ook businessgericht onderzoek te bieden. De specialist-generalist kwestie blijft dus enigszins onduidelijk.

BI-bedrijven hebben hun eigen wereldje, ergens tussen traditioneel marktonderzoek, managementconsultancy en mainstream businessuitgeverij in. Ze hebben van alle drie wat vaardigheden nodig om goed te functioneren. Toch vormen ze volgens het rapport eerder een kans, dan een bedreiging voor marktonderzoeksbureaus. Vanwege de hardere marktomstandigheden zijn BI-bedrijven zich er steeds bewuster van dat ze hun onderzoekspropositie moeten onderbouwen met zowel solide en unieke data, als sterke analyses en heldere opinies. En aangezien analytische onderzoeksbureaus beperkte mogelijkheden hebben om zelf substantiële onderzoeksprogramma’s uit te voeren, zullen ze waarschijnlijk in hun toenemende behoefte aan cruciale datareeksen moeten voorzien via partnerschappen met marktonderzoeksbureaus, zowel voor b-to-c- als b-to-b-onderzoek.

Bron: esomar research world

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in