Overslaan en naar de inhoud gaan

Fanta gaat ‘eindelijk goede reclame maken, zonder restricties!’

Coca-Cola Nederland geeft YouTuber Kalvijn deze zomer volledig de vrije hand om reclame te maken voor Fanta.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

‘Een tijdje geleden heeft Fanta mij gevraagd voor het maken van een reclame. En toen zei ik, hé top, dankjewel, superleuk, maar ik wil meer!’ Dat zegt de onder de jeugd mateloos populaire Youtuber Kalvijn (dik 490 duizend volgers op Youtube). Het Nederlandse marketingteam van Fanta (een merk van Coca-Cola) zegt het roer namelijk uit handen te geven aan de 21-jarige Youtuber Kelvin Boerma, ook wel bekend onder de artiestennaam Kalvijn. Fanta zegt veel van het concept te verwachten. ‘Jongeren zijn creatiever dan de meeste volwassenen.’

related partner content for mobile comes here

Lees

hier meer uitgebreide verslaggeving over dit issue.

meer uitgebreide verslaggeving over dit issue.

 

De vier creatiefste
Kelvin zoekt via social media naar de vier creatiefste jongeren van Nederland. Samen zullen zij 12 weken lang het Fanta Nederland marketingteam vormen. Zie onderstaande video (vanaf minuut 1:35)

 

Logisch en innovatief
Fanta zegt het uitgangspunt even logisch als innovatief te vinden. ‘Jongeren zijn creatief met nieuwe media. Wie anders kan een multimediale campagne bedenken voor het merk dat toch al populair is onder deze doelgroep?’ Of Gijs Brons, brand manager Fanta Nederland, er helemaal gerust op is, valt uit de schriftelijke toelichting op het initiatief niet op te maken. Aan de ene kant zegt hij: ‘Het is best een spannende stap om als merk op deze manier de touwtjes uit handen te geven.’ Tegelijkertijd zegt hij: ‘En we hebben er alle vertrouwen in.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in