Overslaan en naar de inhoud gaan

CvM gaat mediaconcentraties onderzoeken

Het Commissariaat voor de Media gaat mediaconcentraties onderzoeken, omdat ze een gevaar kunnen opleveren voor de pluriformiteit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Staatssecretaris Rick van der Ploeg heeft het Commissariaat opgedragen te bekijken ‘wie het in Nederland met wie doet’. Vorige week informeerde Van der Ploeg de Tweede Kamer per brief over de manier waarop het CvM zich van die taak gaat kwijten, schrijft De Volkskrant. Het kabinet volgt daarmee een aanbeveling van de commissie-Jessurun, die zich in 1998 met mediaconcentraties bezighield om de mediaontwikkelingen in brede zin nauwlettend te volgen. Het Commissariaat voor de Media brengt daarom de komende maanden eerst de organisatie van alle media in kaart. Medio 2001 wordt de eerste rapportage van het commissariaat verwacht. De commissie Jessurun concludeerde dat de ontwikkelingen op het gebied van mediaconcentraties wel moesten worden gevolgd, maar dat die de pluriformiteit van de pers vooralsnog niet bedreigden en dat eventuele correcties met een beroep op de Mededingingswet konden worden uitgevoerd. Het CvM beperkte zich voorheen tot de publieke omroep. Nu komen naast de commerciële tv-zenders bijvoorbeeld ook de printmedia aan bod.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in