'Adverteerders niet in rij voor narrowcasting'
Dit blijkt uit een enquête die de Bond van Adverteerders (BVA) in juli hield onder veertig leden, zo meldt vakblad Adformatie. Dit gebeurde in reactie op plannen voor de vorming van een joint industry committee (JIC) voor bereiksonderzoek naar narrowcasting, waarin adverteerders, exploitanten en mediabureaus zijn vertegenwoordigd.
Uit de poll blijkt dat het begrip ‘narrowcasting’ bij alle respondenten bekend is. Tegenover de 69 procent van de BVA-leden die niet binnen drie jaar structureel in deze nieuwe communicatie-techniek willen investeren, staat 14 procent die dat wel van plan is.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaWanneer budget naar narrowcasting wordt verschoven gaat dit volgens 31 procent ten koste van het budget voor tv. Opmerkelijk is dat slechts weinig adverteerders denken dat het budget van narrowcasting iets afhapt van de bestedingen aan buitenreclame. Dit komt volgens de BVA mogelijk omdat narrowcasting eerder met instore/pos-reclame wordt geassocieerd.
‘De uitkomst van deze enquête bevestigt dat het medium nog in de kinderschoenen staat en dat op korte termijn het advertentievolume beperkt zal blijven’, zegt Bart van der Gaag, mediaspecialist van de BVA. ‘Er moet eerst door de exploitanten aanzienlijk geïnvesteerd worden in kwaliteit en distributie, voordat er sprake is van een volwaardig medium dat iets toevoegt aan bestaande media. Pas dan heeft het voor de markt ook zin om gezamenlijk tot een bereiksonderzoek te komen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid