Overslaan en naar de inhoud gaan

'Adverteerders niet in rij voor narrowcasting'

Bij zeven op de tien adverteerders leeft niet het plan om de komende drie jaar structureel in narrowcasting te investeren. Eenderde van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit een enquête die de Bond van Adverteerders (BVA) in juli hield onder veertig leden, zo meldt vakblad Adformatie. Dit gebeurde in reactie op plannen voor de vorming van een joint industry committee (JIC) voor bereiksonderzoek naar narrowcasting, waarin adverteerders, exploitanten en mediabureaus zijn vertegenwoordigd.

related partner content for mobile comes here

Uit de poll blijkt dat het begrip ‘narrowcasting’ bij alle respondenten bekend is. Tegenover de 69 procent van de BVA-leden die niet binnen drie jaar structureel in deze nieuwe communicatie-techniek willen investeren, staat 14 procent die dat wel van plan is.

Wanneer budget naar narrowcasting wordt verschoven gaat dit volgens 31 procent ten koste van het budget voor tv. Opmerkelijk is dat slechts weinig adverteerders denken dat het budget van narrowcasting iets afhapt van de bestedingen aan buitenreclame. Dit komt volgens de BVA mogelijk omdat narrowcasting eerder met instore/pos-reclame wordt geassocieerd.

‘De uitkomst van deze enquête bevestigt dat het medium nog in de kinderschoenen staat en dat op korte termijn het advertentievolume beperkt zal blijven’, zegt Bart van der Gaag, mediaspecialist van de BVA. ‘Er moet eerst door de exploitanten aanzienlijk geïnvesteerd worden in kwaliteit en distributie, voordat er sprake is van een volwaardig medium dat iets toevoegt aan bestaande media. Pas dan heeft het voor de markt ook zin om gezamenlijk tot een bereiksonderzoek te komen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in