Overslaan en naar de inhoud gaan

Verpakking telt zwaarder dan u denkt

Iedereen weet dat de 'v' van verpakking razend belangrijk is. Pakweg tweederde van alle consumentenbeslissingen wordt immers voor het schap…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is het meest zichtbaar als een marketeer laat zien hoe hij zijn marketingbudget heeft gealloceerd: het grootste deel gaat meestal op aan mediakosten, zo blijkt. Commercials zijn heilig, printadvertenties ook en daar wordt dus de meeste aandacht, tijd en geld aan gespendeerd. De marketeer gaat in zee met reclamebureaus die zich opwerpen als strategische denktanks die graag en met deskundigheid het merk zullen en willen uitbouwen en die intussen de verpakking soms volledig over het hoofd zien.

related partner content for mobile comes here

Er zijn ook steeds meer instrumenten beschikbaar om de effecten van reclame op de verkoop te meten; de relatie tussen verpakking en afzet is echter moeilijker in kaart te brengen. Daarbij speelt het probleem dat verpakking vaak als een van de onderdelen van productie wordt beschouwd, zo wordt het een bij de verkeerde mensen ondergeschoven kindje. Aandeelhouders, voor veel bedrijven een steeds belangrijker machtsfactor, laten zich ook graag overtuigen door zichtbare mediacampagnes; aan zoiets saais als de verpakking laten zij zich weinig gelegen liggen. En de marketeers dus ook niet. Jammer.< SIZE=1>bron: marketing week <#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in