Overslaan en naar de inhoud gaan

Telecombedrijf wordt supermarkt

In de telecombranche is een revolutie gaande. Nu vrijwel alle grote concerns zich genoodzaakt zien tot rigoreuze maatregelen om besparingen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ooit groeiden de bomen in de telecombranche de hemel in. Bedrijven als Deutsche Telekom, France Telecom en KPN acquireerden er driftig op los. Ze namen overal belangen in, omdat ze ervan overtuigd waren dat telecom de wereld ging beheersen. Maar nu hebben ze hun strategie honderdtachtig graden gedraaid. In het streven naar kostenbesparingen proberen de telecomconcerns zoveel mogelijk belangen af te stoten en bedrijfsonderdelen waar mogelijk te outsourcen. Daarin gaan ze rijkelijk ver: zelfs het vaste net geldt niet meer als kernactiviteit. Wat dan wel? Marketing wordt nog als core-business gezien, zo wijst een onderzoek van Boost, Allen, Hamilton uit. Ook activiteiten als netwerkplanning en het bundelen van producten in pakketten die voor de klant aantrekkelijk zijn, beschouwen de telecommers zelfs als essentieel. Voor de rest zijn er maar weinig bedrijfsonderdelen waar de telecombedrijven geen afstand van willen doen. Zelfs de callcenters waar de klant naar toe belt met vragen, komen ervoor in aanmerking om uitbesteed te worden. Al met al lijkt het erop dat telecomconcerns gaan uitgroeien tot supermarkten, waar consumenten en bedrijven terecht kunnen voor hun communicatiebehoeften. De producten zelf worden daar niet meer gemaakt. Dat zal de klant weinig uitmaken, zo denkt men in telecomland. Zolang kwaliteit en service maar gegarandeerd zijn.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: wirtschaftswoche<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in