
Oscar Hamming vertrekt bij Monks om plaatsvervangend directeur communicatie bij Defensie te worden. Hamming was in 2010 mede-oprichter van The Odd Shop dat zich ging richten op gedrag veranderende campagnes. Het bureau werd in 2021 overgenomen door S4/Monks.
Hamming leidde vorig jaar binnen Monks de overheids-unit, maar oriënteerde zich de afgelopen periode al actief op een nieuwe stap, zo blijkt uit zijn LinkedIn-post. ‘Soms doet zich een fantastische kans voor. In dit geval zelfs twee. In eerste plaats was daar de kans om na 20+ jaar reclamewereld, wat tijd te nemen om met open vizier de volgende stap te bepalen. Binnen de vertrouwde reclamebranche, erbuiten, in het commerciële domein of in het publieke. De afgelopen periode stond daarom in het teken van veel praten, met oude bekenden en nieuwe gezichten.’
Vacatures
Senior PR & Account lead
HAGENSSenior Contentspecialist
dpg mediaAccountmanager (digital) Intermediairs bij Ster
SterDefensie is geen onbekende voor Hamming, want Monks won vorig jaar samen met N=5 het onderdeel ‘website’ in de grote aanbesteding voor de wervingscampagnes voor het Ministerie van Defensie.
‘Tijd voor Defensie!’, zegt hij over zijn nieuwe stap. ‘In een snel veranderende en steeds complexere wereld worden we als samenleving geconfronteerd met een nieuwe realiteit waarin veiligheid niet meer vanzelfsprekend is. Defensie speelt hierin een sleutelrol, midden in de samenleving, met urgente thema’s, uitdagende context en een grote verantwoordelijkheid. De organisatie staat daarmee voor grote opgaven en in dat licht is de stap richting Defensie, waar communicatie niet alleen ondersteunend is, maar een essentieel onderdeel vormt, een betekenisvolle volgende stap en unieke kans.’
Wim van der Weegen is directeur communicatie bij het ministerie van Defensie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee