Onrust bij Tros-personeel over toekomst
Bij een commerciële Tros is geen plaats voor informatieve programma's als Twee Vandaag en Radar, meldt het Algemeen Dagblad. De 14-koppige redactie van Radar is gevraagd na te denken over een nieuwe rubriek die beter past in een commerciële omgeving.
‘Als één programma een bedreiging is voor adverteerders, dan is het wel Radar’, zegt eindredacteur Antoinette Hertsenberg. ‘Hebben we eenmaal beet, dan laten we niet meer los. De directie wil al onze tanden eruit trekken.' Hertsenberg wil best nadenken over een 'andere' consumentenrubriek. ‘Maar dan moet je wel weten wat voor zender we worden en dat is nog allemaal onzeker.'
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisProgramma's die niet passen in een commerciële omgeving wil de Tros eventueel slijten aan andere omroepen. Journalistenvakbond NVJ heeft daar weinig vertrouwen in. ‘De kinnesinne in Hilversum kennende, zien de andere omroepen de Tros al aankomen', zegt bestuurder Th. Bruning.
Bij een commerciële Tros is wel plaats voor nieuws, maar niet in de vorm van een actualiteitenrubriek. Bij de radio dreigen de banen van 40 medewerkers te verdwijnen.
Bij de eveneens over een commerciële toekomst denkende Avro heeft interim-directeur Gerben Eggink gisteren de ongerustheid bij het personeel proberen weg te nemen met de toezegging dat de omroep het liefst in het publieke bestel wil blijven. ‘Maar dan moeten we wel een sterke herkenbare speler kunnen zijn. Niet een speelbal', aldus Eggink.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid