Overslaan en naar de inhoud gaan

Onrust bij Tros-personeel over toekomst

Het personeel van de Tros is verontrust over voorlopige commerciële plannen die de directie heeft ontvouwd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij een commerciële Tros is geen plaats voor informatieve programma's als Twee Vandaag en Radar, meldt het Algemeen Dagblad. De 14-koppige redactie van Radar is gevraagd na te denken over een nieuwe rubriek die beter past in een commerciële omgeving.

related partner content for mobile comes here

‘Als één programma een bedreiging is voor adverteerders, dan is het wel Radar’, zegt eindredacteur Antoinette Hertsenberg. ‘Hebben we eenmaal beet, dan laten we niet meer los. De directie wil al onze tanden eruit trekken.' Hertsenberg wil best nadenken over een 'andere' consumentenrubriek. ‘Maar dan moet je wel weten wat voor zender we worden en dat is nog allemaal onzeker.'

Programma's die niet passen in een commerciële omgeving wil de Tros eventueel slijten aan andere omroepen. Journalistenvakbond NVJ heeft daar weinig vertrouwen in. ‘De kinnesinne in Hilversum kennende, zien de andere omroepen de Tros al aankomen', zegt bestuurder Th. Bruning.

Bij een commerciële Tros is wel plaats voor nieuws, maar niet in de vorm van een actualiteitenrubriek. Bij de radio dreigen de banen van 40 medewerkers te verdwijnen.

Bij de eveneens over een commerciële toekomst denkende Avro heeft interim-directeur Gerben Eggink gisteren de ongerustheid bij het personeel proberen weg te nemen met de toezegging dat de omroep het liefst in het publieke bestel wil blijven. ‘Maar dan moeten we wel een sterke herkenbare speler kunnen zijn. Niet een speelbal', aldus Eggink.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in