Mireille Spapens verruilt Erasmus MC voor Erasmus Universiteit
Mireille Spapens, hoofd marketing en communicatie bij het Erasmus Medisch Centrum, is overgestapt naar de Erasmus Universiteit. Ze vervult daar de functie van managing director Marketing & Communications
Spapens werkte vier jaar voor het Erasmus MC en bouwde daar aan de reputatie van het ziekenhuis, die meer moest gaan aansluiten bij de prestaties. Ze voerde daarvoor onder meer datagedreven communicatie en marketing in. Ook transformeerde ze de traditionele afdeling Communicatie van zo’n 45 fte, waaronder ook het Congresbureau en diverse vriendenfondsen van het Erasmus MC, tot een vernieuwend, slagvaardig team.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaNieuwe fase
‘De belangrijkste reden van mijn overstap is dat ik voor mijn gevoel bijna klaar was in het ziekenhuis; er zijn veranderingen in gang gezet en veel doelen gerealiseerd’, zegt Spapens over haar overstap. ‘Er breekt een nieuwe fase aan en ik vond mezelf niet per se de aangewezen persoon om ook daaraan leiding te geven.’
In haar nieuwe baan werkt Spapens voor zeven faculteiten en drie instituten, waaronder de faculteit Geneeskunde van Erasmus MC. Ze moet de organisatiestrategie ondersteunen met marketing en communicatie en zorgen voor positionering en in- en externe branding.
Het marketingcommunicatieteam waaraan ze leiding geeft bestaat uit zo’n 50 medewerkers.
Mireille Spapens is een van de keynote-speakers tijdens het landelijke Communicatiecongres 2019 van 26 november in Utrecht. In het komende nummer van Adformatie staat een interview met haar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidEen mooie stap! Erasmus Universiteit en Mireille, gefeliciteerd en veel succes.
Van harte. Ik kom binnenkort kroketje doen :-)