Overslaan en naar de inhoud gaan

Meten kijkcijfers, the next step

Vanchtend kwam ik iets interessants tegen. Dat we over een paar jaar geavanceerdere kijkcijferskastjes krijgen dat is wel duidelijk. Wie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanchtend kwam ik iets interessants tegen. Dat we over een paar jaar geavanceerdere kijkcijferskastjes krijgen dat is wel duidelijk. , dat is nog niet duidelijk. Hoe dat gaat gebeuren, daar wordt wel steeds meer over duidelijk.

related partner content for mobile comes here

In de VS komt met een pilot waarbij ze via de decoder gaan meten, wat er door (elke) kijker daadwerkelijk gekeken wordt. De technologie hierachter komt van het bedrijf . Zij willen het kijkgedrag (ze noemen het zelf "TV surf gedrag!") koppelen aan gegevens over leeftijd, geslacht en voorkeuren en dit natuurlijk gaan koppelen aan TV commercials.

Infidi heeft ambitieuze plannen. Ze zeggen dat ze na 30 uur TV kijken een beeld kunnen krijgen van de individuele kijkers. Ofwel ze zoeken patronen in het zapgedrag en proberen daar een lijn in te ontdekken die weer terug moet gaan naar een individueel profiel. Het systeem werkt natuurlijk het best bij TV's waar sprake is van iedere keer dezelfde kijker. Maar ook bij meerdere kijkers werkt het systeem.

Infidi claimt dat ze aan de hand van het zapgedrag met een zekerheid van 95% kunnen bepalen of de kijker een man of een vrouw is. Leeftijd kan bepaald worden met een zekerheid van 75%. Aan de hand van het profiel kiest het systeem een commercial die daar het best bij past.

Het lijkt een beetje op de slimheid van de TiVo recorder. Als Infidi kan waarmaken wat ze beloven, zou het een flinke stap voorwaarts zijn in het inteligent meten en targeten van TV commercials.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in