Kamer hekelt wervingscampagnes publieke omroepen
Kamerlid Johan Remkes (VVD) noemde de ledenwerfacties 'een genante vertoning'. Ook uit de hoek van GroenLinks en de PVV klinkt kritiek. De PVV zag het als bewijs voor de ondeugdelijkheid van het hele omroepbestel, dat van de partij snel mag worden afgeschaft.
'Leden worden gekocht, dat heeft niets met maatschappelijke inbedding te maken', zei GroenLinks-kamerlid Kees Vendrik. Hij reageerde op mediaminister Plasterk die stelde dat er in Nederland drie miljoen omroepleden zijn. 'Dat een paar van hen op onoorbare wijze zijn gelokt, markeert niet het einde van de maatschappelijke verankering van de omroepen', aldus Plasterk.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaOp 1 april 2009 wordt het actuele ledenaantal bekeken, wat een directe invloed heeft op het budget en de hoeveelheid zendtijd die aan een omroep wordt toegekend. NRC Handelsblad meldt dat nog vóór de peildatum wordt gedebatteerd over de verdeling zendtijd/ledenaantal.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid