Overslaan en naar de inhoud gaan

Wayne Parker Kent en JCDecaux stimuleren recycling van statiegeldblikjes en –flesjes

Door middel van een interactieve digital out of home-display, worden blikjes en plastic flesjes ingezameld.
Zwerfafval-actie
Zwerfafval-actie

Wayne Parker Kent, onderdeel van Mediahuis Nederland, en JCDecaux ontwikkelden een interactieve digital out of home-display, waarmee blikjes en plastic flesjes eenvoudig worden ingezameld en direct terechtkomen bij mensen die het statiegeld goed kunnen gebruiken.

related partner content for mobile comes here

Op drukke hotspots in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag staan de aankomende week interactieve DOOH-displays. De displays nodigen mensen uit om met hun lege blikje te stemmen op de stelling van de dag, aangeboden door De Telegraaf.

Door een leeg blikje of plastic flesje in het rek te zetten, breng je eenvoudig je stem uit. De displays stimuleren het recyclen van blikjes door het te koppelen aan het gesprek van de dag, met als doel minder statiegelditems in openbare afvalbakken en minder zwerfafval op straat.

Sander Tacx, managing director Wayne Parker Kent: 'Statiegeld op blikjes is een hartstikke goed idee, alleen hebben mensen altijd even nodig om aan nieuwe regels te wennen. Toen we het probleem van het zwerfafval tegenkwamen, hebben we de koppen bij elkaar gestoken op zoek naar een oplossing. Die vonden we in deze interactieve displays. De uiting maakt het inzamelen van blikjes leuk door dat te koppelen aan het gesprek van de dag. Mensen hebben een extra plek om hun blikje kwijt te kunnen en er hoeven geen prullenbakken meer omgekeerd te worden op zoek naar statiegeld. Win-win voor iedereen.'

Commercieel directeur JCDecaux, Walter Kraus: 'Toen wij door Wayne Parker Kent benaderd werden met dit idee, waren we direct enthousiast. We kunnen met deze interactieve displays een bijdrage leveren aan een mooier straatbeeld en bewijzen meteen de impact die buitenreclame kan hebben op het gedrag van mensen.'

De interactieve displays staan de komende week als test in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam. Bij succes wordt de campagne uitgebreid.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in