Overslaan en naar de inhoud gaan

McDriver: McDonald’s regelt persoonlijke chauffeur voor een ritje door de McDrive

Social content bureau Blauw Gras verantwoordelijk voor de McDrive-experience
Met McDriver van McDonald's door de McDrive
Met McDriver van McDonald's door de McDrive
© Blauw Gras
Met McDriver van McDonald's door de McDrive
Met McDriver van McDonald's door de McDrive
© Blauw Gras

McDonalds lanceert McDriver voor liefhebbers -die geen auto bezitten- van het fastfoodmerk. De McDriver, een persoonlijke McDonald’s-chauffeur haalt de autoloze hongerige fan op voor een ritje door de McDrive. McDonald’s wil met deze luxe service fans zonder auto toch de kans bieden om in deze tijd te kunnen genieten van hun favoriete restaurant. McDriver, dat de klant een McDrive-experience moet bieden is ontwikkelt door Blauw Gras.

related partner content for mobile comes here

Langs de contactloze McDrive

Annemarie Swijtink, Director Marketing, Communicatie & Insights vertelt over het concept: ‘McDonald’s wil graag iedereen een spontaan geluksmomentje bieden. Nu de restaurants gesloten zijn, is de contactloze McDrive een veilige bestelmogelijkheid. Die service willen we graag voor iedereen beschikbaar maken. In de speciale, elektrische auto zijn alle voorzorgsmaatregelen voor een veilige rit in acht genomen. Het is veilig, hygiënisch en op onze kosten.’

Social listening

De campagne is volgens McDonald’s tot stand gekomen in samenwerking met Blauw Gras, het social bureau van de fasfoodketen. Volgens Bart Visser, creatief directeur van Blauw Gras, vraagt de huidige situatie om andere vormen van contact met je doelgroep. Hij legt uit dat de campagne is ontstaan vanuit social listening. Volgens hem kunnen fans van McDonald’s vrijwel alleen in de McDrive terecht.

Op de vraag wat social listening dan precies inhoudt legt Visser uit: ‘Op social ontdekten we dat veel mensen zonder auto ook naar McDonald’s willen. Met dat inzicht als vertrekpunt, is het concept binnen twee weken ontwikkeld en uitgerold. De campagne is daarom social first ontwikkeld, maar wordt ook aangejaagd via de app, mail en influencers.’

McDriver op Insta & Facebook 

McDonald’s geeft aan dat de persoonlijke McDriver Vanaf vandaag tot en met 28 mei door Nederland rijdt en dat iedereen zonder auto kans maakt op een ritje langs de McDrive. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Marc

Wat een onzin dit. Op zoek naar een probleem dat niet bestaat.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in