Overslaan en naar de inhoud gaan

Grootste spinningmarathon ooit voor onderzoek naar kanker

Stichting Fight cancer, SportCity, Slam en Global Media & Entertainment organiseren op donderdag 23 maart 2023 Spin for Life.
Spin for life
Doel is om een half miljoen bij elkaar te fietsen
Spin for life
Doel is om een half miljoen bij elkaar te fietsen

De stichting wil duizenden mensen inspireren om op één van de dertig deelnemende SportCity clubs tussen 16:00 en 00:00 uur te gaan spinnen op de beats van Slam. Het doel is om samen een half miljoen euro bij elkaar te fietsen voor onderzoek naar behandelingen op maat voor jongvolwassenen. 

related partner content for mobile comes here

Dertig glow in the dark-spinninglocaties

Tijdens de Countdown week van 20 tot en met 23 maart houden de dj’s’s van Slam samen met tientallen bekende gasten vier dagen lang een spinningfiets draaiende in de studio om aandacht voor de actie te vragen en zoveel mogelijk geld op te halen.

Op 23 maart vindt het Spin for Life event plaats. Dertig SportCity clubs, van Groningen tot Maastricht, worden dan omgetoverd tot glow in the dark-spinninglocaties waar duizenden mensen zich gezamenlijk gaan inzetten voor het goede doel. Alle SportCity clubs worden via een livestream aan elkaar verbonden. Presentator Tim Senders verzorgt de presentatie. 

Spinnen voor onderzoek naar behandelingen op maat voor jongvolwassenen. 

Vanuit de centrale hub (SportCity, Wibautstraat Amsterdam) maakt Slam die dag live radio. Deelnemers spinnen een of twee uur met vrienden en familie, en bedrijven kunnen ook meedoen als business team. Iedereen is welkom, ook mensen die geen lid zijn van SportCity. Iedereen die meedoet, haalt donaties op voor onderzoek naar behandelingen op maat voor jongvolwassenen. 

Wervingscampagne

De campagne is zichtbaar in dagbladen, magazines, online, social, radio, bioscoopreclame, SEA en via de owned media van de vier organiserende partijen. DPG Media, Mediahuis en Jean Mineur Mediavision leveren een bijdrage aan het project door kosteloos mediaruimte aan te bieden. Abovo Maxlead, partner van Fight cancer, coördineert de campagne en verzorgt de social en SEA campagnes van Fight cancer. Ook Slam en Global Media & Entertainment bieden hun media kosteloos aan. Het gros van de mediapartners fietst ook met één of meerdere businessteams mee om geld op te halen. 

Onmacht omzetten in kracht

Stefanie van Rootselaar, directeur Fight cancer: ‘Ik vind het heel mooi om te zien dat diverse mediaexploitanten, waarvan sommigen ook directe concurrenten zijn van elkaar, de handen ineen slaan om ons te helpen met de promotie van het event. We hopen hiermee landelijk awareness te creëren voor het belang van onderzoek naar kanker én natuurlijk veel geld op te halen. Nog steeds krijgen driehonderd mensen per dag de diagnose kanker en we geloven dat we alleen met meer onderzoek toekunnen naar een wereld met minder kanker. Vanuit de liefde voor het leven willen wij mensen inspireren om hun gevoel van onmacht om te zetten in kracht door mee te doen aan Spin for Life!’ 

Klik hier voor meer info en inschrijving

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in