Overslaan en naar de inhoud gaan

Greenpeace plaatst I amazonia-letters op oude I amsterdam-locatie

De letters zijn gemaakt om het massale kappen van het Amazone-regenwoud onder de aandacht te brengen.
I amazonia
I amazonia

Greenpeace heeft onlangs enorme letters op de oude I amsterdam-locatie op het Amsterdamse Museumplein geplaatst. De actie heeft als doel aandacht te vragen voor het Amazone-regenwoud dat dreigt te verdwijnen. Vandaar ook dat de organisatie de I am-letters in een iets andere vorm naar het Museumplein heeft teruggebracht: de letters vormen namelijk I amazonia.

related partner content for mobile comes here

Greenpeace heeft samen met het Belgische Duval Guillame de letters laten ontwikkelen. Het bureau probeerde met deze letters in te haken op de publieke verontwaardiging, vooral onder bezoekende toeristen, die ontstond nadat de I amsterdam-letters werden weggehaald. In de campagnevideo is de boodschap te zien dat je iets pas mist als het daadwerkelijk is verdwenen. Dit was namelijk het geval bij de I amsterdam-slogan, volgens Greenpeace en dreigt dit ook te gebeuren bij het Amazone-regenwoud.

‘De oorspronkelijke I amsterdam-installatie trok de aandacht van miljoenen mensen over de hele wereld’, vertelt Sigrid Deters, campagnevoerder voor bos- en biodiversiteit bij Greenpeace Nederland. ‘Door het terug te brengen in gewijzigde vorm als I amazonia, roept Greenpeace niet alleen op tot de dringende bescherming van het grootste resterende regenwoud in de wereld, maar stuurt het ook een sterke solidariteitsboodschap uit voor de inheemse bevolking en traditionele gemeenschappen die de Amazone beschermen tegen ontbossing.’

Koenraad Lefever, creatief directeur bij Duval Guillaume: ‘Verdere ontbossing van het Amazonewoud zal niet enkel een litteken vormen voor Brazilië, het zal ook de impact van een globale klimaatafbraak verhogen. Met deze actie willen we ervoor zorgen dat alle ogen opnieuw worden gericht op dit urgente probleem.’

Credits:

Verantwoordelijk bij klant: Christine Gebeneter, Sigrid Deters
Bureau: Duval Guillaume
Creative director: Koenraad Lefever
Creative team: Karel De Mulder, Arnaud Bailly
Accountteam: Jessica Danese, Steven Boen, Axelle Gontier, Anaïs Lavie

Strategic director: Jorian Vanvossel
PR-manager: Noemie Mwanzuzi
RTV-producers: Daan Feytongs, Saartje Gooris
Sound engineer: Jeroen Goossens
Postproductie: Bart Callaerts
Eventproducer: Christ Lannoy

Productie: Soulvizion
Regisseur
: Bram Rekers
Producer: Erik van der Zwan
Editor: Jesse Vulink

Sound: Merijn Kramp
Fotograaf: Olivier Truyman

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in