Overslaan en naar de inhoud gaan

De Wolven wint de Welcom Amsterdamse Communicatie Award 2018

Jaarlijkse prijs van gaat naar project voor werkloze vijftigplussers.
Miniatuurvoorbeeld
© De Wolven
Miniatuurvoorbeeld
© De Wolven

De Wolven heeft Welcom Amsterdam Communicatie Award 2018 gewonnen. Jaarlijks wordt deze juryprijs uitgereikt aan de beste communicatiecampagne van het afgelopen jaar. Het Amsterdamse bureau sleepte de prijs binnen met het project #ontdekde50plus voor Werkgeversservicepunt Groot-Amsterdam (WSP) en de Gemeente Amsterdam.

related partner content for mobile comes here

Het doel van de campagne was om de werkloosheid onder vijftigplussers in de gemeente Amsterdam aan te pakken. Deze groep wil namelijk graag aan de slag, maar gemiddeld duurt de zoektocht naar een baan twee jaar en negen maanden. In samenwerking met WSP en de Gemeente Amsterdam bedacht pr- en communicatiebureau De Wolven de campagne #ontdekde50plus.

Werkloze vijftigplussers in beeld

Centraal in de campagne stonden 12 Amsterdammers die op zoek zijn naar werk. Op de campagnepagina www.ontdekde50plus.nl konden werkgevers de kwaliteiten van hen bekijken. Bovendien kregen ze meer informatie over de voordelen van het aannemen van vijftigplussers.

De campagne kreeg onder meer aandacht in Metro, op AT5 en werd actief gepromoot richting werkgevers op Facebook en YouTube. In oktober en november 2017 bezochten bijna 7.000 unieke bezoekers de campagnepagina in totaal bijna 10.000 keer. Het resultaat was dat zeven van de twaalf kandidaten binnen een jaar succesvol aan een bedrijf werden gematcht.

Bovendien nam de werkloosheid van Amsterdamse vijftigplussers in 2017 af van 8.600 naar 6.200. Hoewel dit niet louter het resultaat is van de campagne, heeft de communicatie hier zeker een bijdrage aan geleverd, aldus Welcom.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in