Overslaan en naar de inhoud gaan

C&A wijkt af van primaire doelgroep en focust op mannen

De winkelketen wil het suffe imago van zich afschudden en lanceert een campagne gericht op de ‘eigentijdse, hippe man’.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

C&A komt met een campagne gericht op jonge mannen. Opvallend, aangezien de winkelketen hiermee afwijkt van zijn primaire doelgroep: de vrouw die een centrale rol vervult binnen haar gezin. Het merk heeft naar eigen zeggen een hoge naamsbekendheid, maar nog niet de gewenste merkperceptie onder jonge mannen. De campagne moet daar verandering in brengen. 

related partner content for mobile comes here

‘Normaal gesproken is de communicatie van C&A gericht op vrouwen. Ze willen deze focus uitbreiden, aangezien ze ook herenkleding produceren. Maar deze groep ziet C&A niet als een cool merk', verklaart Sheela Groenendijk van het communicatiebureau Linden & Barbosa. Zij was verantwoordelijk voor de communicatie en strategie. ‘Zodra mannen het logo zien, willen ze het niet meer. En dat is een domper’, verzucht ze. ‘Het is de bedoeling dat millennials "opnieuw" kennismaken met het merk.’

Daarom heeft C&A een campagne opgetuigd die deze discrepantie moet opheffen. Ter promotie van de nieuwe mannencollectie is, naast de gebruikelijke modeshow en televisiespotje, een dinner met influencers georganiseerd. 

The Tailor

Influencers die matchen met de doelgroep zijn uitgenodigd voor ‘The Men’s Dinner’ in een Amsterdamse bar, genaamd The Tailor. Vooraf zijn de kledingmaten opgevraagd en kregen de mannen te horen dat ze gestyled gaan worden door ‘een modemerk’. De naam van het merk is bewust achterwege gelaten.

Tijdens de modeshow kwam de aap uit de mouw: drie modellen betraden het podium met colberts waarop de C&A letters prijkten. Onder tromgeroffel werd onthuld dat de avond is georganiseerd door de keten. Volgens de winkelketen hebben de aanwezigen op deze manier zelf ervaren dat het beeld niet overeenkomt met het huidige merk en de collecties.

Volgens Groenendijk staan influencers naar aanleiding van de actie open voor toekomstige samenwerkingen met C&A. Dit moet ervoor zorgen dat het merk hipper op de kaart wordt gezet. 

Credits

Opdrachtgever: C&A
Campagne TV: C&A Europe
Campagne online: C&A Europe
Campagne out-of-home: C&A Europe
Communicatieadvies en strategie: Linden & Barbosa, Friends of the Brands
Event: Friends of the Brands, Take your AIM, The Tailor

C&A
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Martin de Munnik

Gewaagd. Moedig, maar percepties zijn ingesleten neural hardwires en moeilijk te verbreken. Dat zag je maar weer bij Blokker. Gedragswetenschappers schatten dat daar ten minste 20 effectieve contacten voor nodig zijn.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in