Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedrijfsleven start enorme campagne om medewerkers met kanker te steunen

Publicis Groupe is de initiatiefnemer van de campagne en krijgt steun van tientallen andere merken, waaronder concurrent Omnicom.
Arthur Sardoun
Arthur Sardoun tijdens een videopresentatie van Publicis Groupe
© Publicis
Arthur Sardoun
Arthur Sardoun tijdens een videopresentatie van Publicis Groupe
© Publicis

Meer dan dertig bedrijven steunen een initiatief van Publicis Groupe om medewerkers met kanker te steunen. Het 'Working with Cancer'-initiatief stimuleert organisaties om een bedrijfscultuur te bouwen die medewerkers met kanker steunt tijdens de ziekte en als zij weer willen en kunnen werken. Publicis Groupe-ceo Arthur Sadoun - zelf hersteld van kanker - is de aanjager van het initiatief.

related partner content for mobile comes here

Toezeggingen

Publicis Groupe presenteerde het Working with Cancer-initiatief tijdens het World Economic Forum in Davos, Zwitserland. Bedrijven als Google, Meta (Facebook), Unilever, Microsoft, Disney en L'Oréal hebben zich gecommitteerd aan het initiatief. Ook Omnicom, een grote concurrent van Publicis Groupe, heeft de toezegging gedaan. Sadoun waardeert die keuze, zegt hij in gesprek met marketingwebsite The Drum. Hij roept alle bedrijven ter wereld, groot en klein, op om ook mee te doen.

Eerste campagne

Met het initiatief willen de organisaties duidelijk maken dat zij oog hebben voor medewerkers met kanker. En dat zij zich niet beter voor hoeven te doen dan dat zij zich voelen. Volgens kankerinstituten zijn veel werknemers bang om bij hun collega's en directie aan te geven kanker te hebben.

De eerste advertentie van Publicis Groupe voor Working with Cancer toont medewerkers op kantoor en op straat die hun kankerdiagnose proberen te verbloemen. Bijgaande teksten confronteren de kijker met de harde waarheid; de kankerpatiënten voelen zich hartstikke slecht en hebben behoefte aan hulp. 

Publicis Groupe zegt dat de campagne een mediawaarde van meer dan honderd miljoen dollar vertegenwoordigt, gedoneerd door partners. Zo doneert Meta een miljard impressies. 

Inspiratie

De eerste videoreclame is geïnspireerd door de duizenden steunbetuigingen die Publicis-topman Sadoun zelf ontving toen hij publiekelijk bekendmaakte kanker te hebben. De ceo moest daarom een tijdje rustiger aandoen. Eenmaal behandeld en beter verklaard zei Sadoun dat hij veel waarde hechtte aan de warme woorden van (on)bekenden. Publicis Groupe zelf garandeert medewerkers met kanker minimaal een jaar werkzekerheid, begeleiding als ze terugkeren op het werk en peers om ervaringen mee te delen.

Publicis Groupe en partners gaan de campagne breder onder de aandacht brengen op Wereld Kankerdag (4 februari). 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in