Overslaan en naar de inhoud gaan

In memoriam Jürgen Bernardy: briljant en bescheiden

Strateeg Jürgen Bernardy is vorige week woensdag na een zeer kort ziekbed plotseling overleden.
Jurgen
Jurgen

Jürgen Bernardy is vorige week woensdag na een zeer kort ziekbed plotseling overleden. Hij was een superstrateeg. Groots denker en observator van details. Betrokken en op zichzelf. Serieus en grappig. Niemand kon zo snel tot de essentie komen als Jürgen. Hij luisterde aandachtig, hoorde je zelfs uit en dan trok hij zich terug achter zijn computer. Typen, razendsnel. Razend slim. En dan lag er een superstrak verhaal. Geen speld tussen te krijgen. Commercieel. Duidelijk voor creatieven.

related partner content for mobile comes here

Moniek Tersmette: 'Na onze samenwerking bij TBWA\ heb ik met Jürgen gewerkt bij Innate Motion. In Afrika, in Europa. Altijd weer vond Jürgen een haakje om communicatie relevant te maken voor mensen. In allerlei culturen was hij op zijn gemak. Luisteren, nieuwsgierig zijn en niet oordelen.'

Simon Neefjes: 'Het succes van TBWA\Neboko en haar klanten vanaf het begin is mede te danken aan het grote commerciele talent van Jürgen. Ook na mijn TBWA-tijd heb ik veel met hem gewerkt voor diverse bedrijven waar ik bij betrokken ben. En dat ging telkens weer als vanouds. Leuk, snel, scherpe vragen, altijd to-the-point en zeer verrassend. We zullen hem enorm missen. Wat ‘n kanjer. Colinda en de kinderen heel veel sterkte met dit verlies.'

Ook Indie schreef een in memoriam over Jürgen Bernardy

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in