ABN Amro lanceert als initiatiefnemer van (terug)betaalapp Tikkie een aparte app voor zakelijke gebruikers. Die app, vanaf vandaag te gebruiken, komt er omdat bedrijven tot dusver gebruikmaakten van de reguliere Tikkie-app. Die heeft volgens ABN Amro acht miljoen gebruikers, waaronder 25 duizend bedrijven. Met de Tikkie Zakelijk-app kunnen ondernemers klanten een betaalverzoek sturen en zien zij in de app welke betalingen er nog openstaan.
Snelle betalingen
Volgens ABN Amro biedt Tikkie Zakelijk het vertrouwde gebruiksgemak van de reguliere Tikkie-app en is de app vooral bedoeld voor zzp'ers en mkb-bedrijven. Zij kunnen al een tijd gebruikmaken van de normale Tikkie-app om betaalverzoeken naar klanten te sturen. Voor klanten is betalen via Tikkie gratis en dit verloopt via iDeal.
Moreno Kensmil, hoofd marketing van Tikkie, geeft aan dat tachtig procent van de zakelijke Tikkies binnen 24 uur betaald wordt. De Tikkie Zakelijk-website noemt overigens 75 procent. Kensmil dankt de snelle betalingen met name aan het betaalgemak. '[..] Klanten hoeven geen factuurgegevens over te nemen en kunnen direct via een link betalen. Bovendien zijn veel gebruikers gewend aan de betaalsnelheid van Tikkie, dankzij het gebruik van de app in het privé leven.'
Kosten
Het ronkende persbericht rept niet over eventuele kosten om Tikkie Zakelijk te gebruiken. Een blik op de website wijst uit dat de prijzen afhangen van hoeveel Tikkies de ondernemers maandelijks stuurt. Een ondernemer die nauwelijks Tikkies stuurt, betaalt vijf euro per maand en krijgt daarvoor twintig betaalverzoeken. Grotere ondernemers betalen naast de vijf euro per maand 15 tot 25 cent per Tikkie.
Tikkie Zakelijk heeft onder meer DHL, Dekamarkt, Woonstad Rotterdam en BUX als klanten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!