“Toen we nog alleen tijdschriften maakten, hadden we het over lezer-bladbinding. Je moest precies weten wat je lezer deed en zou gaan doen. En dat was dan gekoppeld aan doelgroep-denken. Dát doen we binnen AutoWeek intussen totaal anders. We focussen ons niet meer op één ijkpersoon, maar we zijn de breedte ingegaan met de autoliefhebber: van jong tot oud, zowel mannen als vrouwen. We proberen dat publiek met alle mediatypes te bereiken. Je kunt je anno nu het ook niet meer veroorloven om je te concentreren op één doelgroep en dus consumenten uit te sluiten.”
Reviews en reacties
“AutoWeek heeft een heel nauwe band met haar lezers, kijkers en bezoekers. We hebben inmiddels een aantal mooie voorbeelden op het gebied van engagement en conversatie. We zijn bijvoorbeeld de enige automotive website waar mensen autoreviews kunnen plaatsen. Inmiddels schrijven een paar duizend mensen met enige regelmaat over hun eigen auto. En de reacties die mensen onder onze video’s en nieuwsberichten zetten zijn voor ons natuurlijk ook de perfecte informatie- en inspiratiebron om weer op in te haken. User generated content zal heel belangrijk blijven.”
“Als je het hebt over conversatie met het publiek, dan verwachten we veel van onze video-app voor tablets die we ongeveer anderhalf jaar geleden hebben gelanceerd. Met deze app kun je heel gemakkelijk ons complete videoaanbod, bijna 2.500 video’s, bekijken. We hebben daar nu een nieuw element ingebouwd dat is gekoppeld aan social media. Als je een video bekijkt of hebt bekeken, dan kun je op vaste tijden met de redacteur daarover twitteren en je krijgt dan meteen een reactie terug.”
Benieuwd welke kanalen AutoWeek nog meer inzet om engagement met het publiek te verkrijgen? Lees dan het gehele artikel ‘De visie van Robert van den Ham op engagement’ op de website van Senefelder Misset.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!